KudoZ home » German to Polish » Engineering (general)

Korbbogenboden

Polish translation: dno elipsoidalne /dennica elipsoidalna/


11:13 Feb 14, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Korbbogenboden
Dno zbiornika ciśnieniowego. Wiem, że "Korbbogen" to "łuk koszowy", ale "dno koszykowe"to "Klöpperboden", więc jak będzie "Korbbogenboden"?
Agiks
Polish translation:dno elipsoidalne /dennica elipsoidalna/
Explanation:
nie mam możliwości skorygowania mej poprzedniej odpowiedzi stąd odrębny post

Klöpperboden -> dno toroidalno-sferyczne
Selected response from:

eklerka
Grading comment
Oki, to jest to. Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3dno elipsoidalne /dennica elipsoidalna/eklerka
3dno okrągłeeklerka


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dno okrągłe


Explanation:
Der Korbbogenboden (Englisch basket arch) ist etwas stärker gewölbt als der am meisten gebräuchliche Klöpperboden.

--------------------------------------------------
Note added at 25 Min. (2007-02-14 11:39:00 GMT)
--------------------------------------------------

jest jeszcze nazwa "dennica"
http://www.presmet.com.pl/pl/Dennice.html.php

--------------------------------------------------
Note added at 45 Min. (2007-02-14 11:58:30 GMT)
--------------------------------------------------

Spotykana jest też nazwa: dno elpisoidalne
podaję link:
http://www.konigstahl.pl/main/index.php?option=com_content&t...
http://www.profil-ip.com.pl/strona,symbol,tasta_zakres_produ...

--------------------------------------------------
Note added at 45 Min. (2007-02-14 11:59:11 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście: elipsoidalne

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2007-02-14 12:21:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.kms.polsl.pl/prv/sympozjon/nadeslane/wittenbeck_m...

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2007-02-14 12:33:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.weisstaler.de/sites/weisstaler.html
http://chemar.home.pl/www/zt/zt_pl/produkcja/dna_elipsoidaln...
http://www.isanit.pl/prawo.php?main=2&cat=7

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2007-02-14 14:05:33 GMT)
--------------------------------------------------

Poza tym: torispherical head => Klöpperboden DIN 28011=> dennica sferyczna (moim skromnym zdaniem)

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2007-02-14 14:08:38 GMT)
--------------------------------------------------

a właściwie: torispherical head => dno toroidalno-sferyczne


    Reference: http://www.chemet.com.pl/pl/index.php?id=uslugi.uslugi.obr_p...
    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%B6pperboden
eklerka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 45

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dno elipsoidalne /dennica elipsoidalna/


Explanation:
nie mam możliwości skorygowania mej poprzedniej odpowiedzi stąd odrębny post

Klöpperboden -> dno toroidalno-sferyczne


    Reference: http://www.inmat.pw.edu.pl/cbt/kfkc/download/071205/Prof.Mag...
eklerka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 45
Grading comment
Oki, to jest to. Dziękuję