KudoZ home » German to Polish » Environment & Ecology

Schluff

Polish translation: muł


11:51 Mar 25, 2004
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
German term or phrase: Schluff
U n g e s ä t t i g t e Z o n e u n t e r h a l b d e s B o d e n s

Tabelle 1 c: Bewertung der Gesteinsart bei Lockergesteinen und als Punktzahl GL dargestellt

Gesteinsbezeichnung nach DIN 4022, Teil 1, ergänzt Punktzahl GL pro m
Schichtmächtigkeit
T 500
T,l T,u’ 400
T,s’ 350
T,u L,t,u 320
L,t 300
T,uu T,s 270
U,ll 250
L,t’ L,t, s 240
U,tt L,u 220
T,ss L,s,u L,s’ U,l U,t 200
L,s U,l’ 180
U,t’ U,l,s U L,ss 160
S,tt S,t S,l,u 140
U,s S,ll 120

Tabelle 1 c (Fortsetzung)

Gesteinsbezeichnung nach DIN 4022, Teil 1, ergänzt Punktzahl GL pro m
Schichtmächtigkeit
S,l S,uu 90
S,t’ S,u G,s,t 75
S,l’ G,s,u 60
S,u’ S,g,u’ 50
S 25
S,g G,s 10
G G,x X,g 5
vulkanische Lockergesteine 200
Torf 400
Mudde 300
Bei deutlich sichtbarem Gehalt an organischer Substanz Zuschlag von 75 Punkten pro Meter (nicht bei Torf und Mudde)

T, t = Ton, tonig
U, u = Schluff, schluffig
L, l = Lehm, lehmig
S, s = Sand, sandig
G, g = Kies, kiesig
X, x = Steine, steinig

t’ = schwach tonig/tt = stark tonig
(ebenso u’/uu, l’/ll und s’/ss)
Agatta
Polish translation:muł
Explanation:
który od iłu ma mniejsze ziarenka i nie chrzęci między zębami.
Z teoretycznej wiedzy geologicznej wyniesionej ze studiów.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-25 15:44:36 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Pomyliłem frakcje: ił jest drobniejszy od mułu
wg polskiej klasyfikacji
frakcja pyłowa ( z którrej w większości składają się mułowce ma ziarenka 0,05-0,002 mm,
frakcja ilasta: mniej niż 0,002 mm
Selected response from:

Tomasz Cholewa
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5mułTomasz Cholewa
3ił pyłowy
SATRO


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ił pyłowy


Explanation:
Za słownikiem naukowo-technicznym

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 164

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
muł


Explanation:
który od iłu ma mniejsze ziarenka i nie chrzęci między zębami.
Z teoretycznej wiedzy geologicznej wyniesionej ze studiów.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-25 15:44:36 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Pomyliłem frakcje: ił jest drobniejszy od mułu
wg polskiej klasyfikacji
frakcja pyłowa ( z którrej w większości składają się mułowce ma ziarenka 0,05-0,002 mm,
frakcja ilasta: mniej niż 0,002 mm

Tomasz Cholewa
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 107