ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Polish » Finance (general)

Aussenwirtschaftsverkehr

Polish translation: polecenie wypłaty za granicę

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zahlungsauftrag im Aussenwirtschaftsverkehr
Polish translation:polecenie wypłaty za granicę
Entered by: Danuta Polanska

13:49 Aug 17, 2005
German to Polish translations [PRO]
Finance (general)
German term or phrase: Aussenwirtschaftsverkehr
Zahlungsauftrag im Aussenwirtschaftsverkehr
Lena7
s.u.
Explanation:
Tlumaczenie poszczegolnych slow nie zawsze daje dobre rezultaty...
Ten formularz bankowy to u nas "polecenie wyplaty za granice"
Selected response from:

Danuta Polanska
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2handel zagraniczny
Jerzy Czopik
3 +1zagraniczne transakcje handlowerjz
4s.u.Danuta Polanska
3obrót towarowy z zagranic±zzz1


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
handel zagraniczny


Explanation:
płatności handlu zagranicznym, płatności w ramach obrotów z zagranicą - choć to drugie już naciągane

Warum in die Ferne schweifen, wenn das Gute liegt so nah?

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: p³atnoœci w handlu zagranicznym; drugie raczej nie, bo "obroty" moga mieæ charakter czysto finansowy, a nie gospodarczy (rozliczenia miêdzypañstwowe itp.)
3 mins

agree  Bozena Meske
17 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obrót towarowy z zagranic±


Explanation:
obrót towarowy z zagranic±

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2005-08-17 14:08:12 GMT)
--------------------------------------------------

może lepiej wymiana towarowa z zagranic±

zzz1
PRO pts in category: 7

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Außsenwirtschaftsverkehr
zagraniczne transakcje handlowe


Explanation:
rozumiem, że tłumaczysz standardowy formularz przelewu zagranicznego?

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 147

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joannex: w temacie form platnosci za granice mowi sie generalnie o transakcjach zagranicznych (nie koniecznie handlowych)
2 days22 hrs

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
s.u.


Explanation:
Tlumaczenie poszczegolnych slow nie zawsze daje dobre rezultaty...
Ten formularz bankowy to u nas "polecenie wyplaty za granice"


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.m...
Danuta Polanska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 120
Grading comment
dziękuję