KudoZ home » German to Polish » Finance (general)

Wiederveranlagungszinsatz

Polish translation: stopa refinansowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Wiederveranlagungszinsatz
Polish translation:stopa refinansowa
Entered by: Jacek Zukowski

13:22 Nov 1, 2006
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: Wiederveranlagungszinsatz
w umowie kredytowej
Dzięki za podpowiedzi!
tubylec
stopa refinansowa
Explanation:
tak by wynikało z kontekstu - stopa refinansowa, jest to stopa, w oparciu o którą banki otrzymują środki od emitenta (banku centralnego, innego banku), które następnie przeznaczają na udzielanie pożyczek. I w jednym zdaniu jest tutaj mowa o różnicy między stopą procentową (zapewne dotyczącą tego kredytu) a stopą WVZ czyli kosztem nabycia środków przez bank. Tylko ten cholerny austriacki - po niemiecku to jest Refinanzierungszinsatz - dlatego tylko medium
Selected response from:

Jacek Zukowski
Poland
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3stopa refinansowa
Jacek Zukowski
3stopa procentowa w przypadku przedlużenia lokaty środków pieniężnych
klick


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stopa procentowa w przypadku przedlużenia lokaty środków pieniężnych


Explanation:
np. Wiederveranlagung der Zinsen: Durch die automatische Wiederveranlagung der jährlichen Zinsen nutzen Sie optimal den Zinseszinseffekt für Ihren persönlichen Vermögensaufbau
Wiederveranlagungszinssatz

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 59

3 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stopa refinansowa


Explanation:
tak by wynikało z kontekstu - stopa refinansowa, jest to stopa, w oparciu o którą banki otrzymują środki od emitenta (banku centralnego, innego banku), które następnie przeznaczają na udzielanie pożyczek. I w jednym zdaniu jest tutaj mowa o różnicy między stopą procentową (zapewne dotyczącą tego kredytu) a stopą WVZ czyli kosztem nabycia środków przez bank. Tylko ten cholerny austriacki - po niemiecku to jest Refinanzierungszinsatz - dlatego tylko medium

Jacek Zukowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 85