KudoZ home » German to Polish » Finance (general)

Vorsteur - Mehrwersteuer

Polish translation: podatek naliczony - podatek od wartości dodanej (VAT)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vorsteur - Mehrwersteuer
Polish translation:podatek naliczony - podatek od wartości dodanej (VAT)
Entered by: Jarek Kołodziejczyk

09:01 Feb 14, 2007
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / podatki
German term or phrase: Vorsteur - Mehrwersteuer
Czy Vorsteur i Mehrwersteuer oznaczają to samo i mogą byc zamiennie uzywane i czy są tożsame z naszym VAT (także w rozliczeniach międzynarodowych)?
Z góry dzięki
jezabel1
podatek naliczony - podatek od wartości dodanej (VAT)
Explanation:
W przepisach podatkowych dotyczących VAT:
Vorsteuer - podatek naliczony
Umsatzsteuer - podatek należny (podatek obrotowy)
Mehrwertsteuer - podatek od wartości dodanej (VAT)
Selected response from:

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1podatek naliczony - podatek od wartości dodanej (VAT)
Jarek Kołodziejczyk
4 +1nie
Andrzej Lejman


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nie


Explanation:
Vorsteuer to podatek VAT zapłacony w fakturach dostawców; o tę wielkość można pomniejszyć podatek VAT należny fiskusowi, czyli naliczony we własnych fakturach.

A Mehrwertsteuer to po prostu ogólnie podatek VAT.

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 202

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jniewinska: zgadzam się w100% i chyba tlumaczy się to jako 'przedpłata podatkowa'
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
podatek naliczony - podatek od wartości dodanej (VAT)


Explanation:
W przepisach podatkowych dotyczących VAT:
Vorsteuer - podatek naliczony
Umsatzsteuer - podatek należny (podatek obrotowy)
Mehrwertsteuer - podatek od wartości dodanej (VAT)


Jarek Kołodziejczyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bozena Meske
9 mins