KudoZ home » German to Polish » Finance (general)

Geschäftsbesorgungsvertrag

Polish translation: Umowa zlecenie (np. z adwokatem, administratorem itp.)


09:23 Apr 4, 2004
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: Geschäftsbesorgungsvertrag
có¿ to za umowa..
u mnie wystêpuje w tabeli obok Treuhandvertrag
Znalaz³am wiele w sieci.. ale jak to nazwaæ?
Agnieszka Socha
Polish translation:Umowa zlecenie (np. z adwokatem, administratorem itp.)
Explanation:
tak podaje słownik terminologii prawniczej- autor W. Skibicki
Selected response from:

Lena7
Grading comment
Dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Umowa zlecenie (np. z adwokatem, administratorem itp.)Lena7
3 +1umowa o załatwienie sprawy
lim0nka


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Geschäftsbesorgungsvertrag
Umowa zlecenie (np. z adwokatem, administratorem itp.)


Explanation:
tak podaje słownik terminologii prawniczej- autor W. Skibicki

Lena7
PRO pts in category: 18
Grading comment
Dziękuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia
1 hr
  -> Dziêki

agree  SATRO: Jawohl // Ale¿ bitte sehr ;-)
3 hrs
  -> Dziêki

agree  Dariusz Kozłowski: Jak najbardziej (umowa-zlecenie). Kiedyœ by³ z tym k³opot jak trzeba by³o przet³umaczyæ z polskiego jeden z naszych piêknych tworów: umowa-zlecenie, a za chwilê mowa by³a o umowie o dzie³o... ale to stare dzieje...
3 hrs
  -> Dzięki

disagree  Andrzej Lejman: To szczególny przypadek zlecenia i znacznie wiêcej, ni¿ prosta umowa-zlecenie
22 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Geschäftsbesorgungsvertrag
umowa o załatwienie sprawy


Explanation:
(par 675 BGB) umowa o załatwienie sprawy (np. umowa z adwokatem, umowa z bankiem)

tak to przewiduje Słownik języka prawniczego i ekonomicznego Kilian

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: o doprowadzenie do zawarcia transakcji, do zawarcia umowy itd. - ja nazywa³bym to zale¿nie od przypadku i kontekstu
22 hrs