KudoZ home » German to Polish » Food & Drink

Schorle

Polish translation: woda sodowa z sokiem / woda sodowa z winem / fröccs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schorle
Polish translation:woda sodowa z sokiem / woda sodowa z winem / fröccs
Entered by: skowronek

13:12 Apr 23, 2008
German to Polish translations [PRO]
Food & Drink / napoje
German term or phrase: Schorle
"Produziert werden zahlreiche Limonaden, Schorlen und ACE-Getränke"

Czy słowo Schorle ma jakiś konkretny odpowiednik w języku polskim, czy też należy to raczej przetłumaczyć opisowo, albo może po prostu jako "napoje typu Schorle"?

Z góry dziękuje za pomoc!
Mateusz Blimel
woda sodowa z sokiem / woda sodowa z winem / fröccs
Explanation:
Z tego co wiem, rzecz zawsze jest gazowana. Pod fröccs w wikipedii jest odnośnik do niemieckiego Schorle.
Selected response from:

skowronek
Germany
Grading comment
Dziękuję serdecznie! Tak to też przetłumaczyłem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2napój orzeźwiający (wino białe z wodą mieralną)
Waldek Fortuna
3 +1woda sodowa z sokiem / woda sodowa z winem / fröccs
skowronek
4Smakowa woda mineralnapatryk80


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Smakowa woda mineralna


Explanation:
lub lepiej opisowo: gazowana woda mineralna z dodatkiem soku (np. jabłkowego).

patryk80
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
woda sodowa z sokiem / woda sodowa z winem / fröccs


Explanation:
Z tego co wiem, rzecz zawsze jest gazowana. Pod fröccs w wikipedii jest odnośnik do niemieckiego Schorle.


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%B6ccs
skowronek
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dziękuję serdecznie! Tak to też przetłumaczyłem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  grosik: soki owocowe lub wino z gazowana woda mineralna. w tym przypadku chodzi raczej o soki z woda
3 hrs
  -> Dzięki

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
napój orzeźwiający (wino białe z wodą mieralną)


Explanation:
proponuję opisowo

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  2 godz. (2008-04-24 15:44:08 GMT)
--------------------------------------------------

tu pewnie będzie najlepszy opis:
napój orzeźwiający (sok owocowy, najczęściej jabłkowy z gazowaną wodą mineralną)

Waldek Fortuna
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Patrycja Willam: Schorle nie tylko z winem ale tez z sokami
24 mins
  -> tak z sokami jak najbardziej, ale chyba najczęściej spotyka się wersję z winem, którą ja również preferuję :)

agree  Lucyna Wiatr: chociaż ja jednak spotykam przede wszystkim z sokami, a właściwie z sokiem - jabłkowym (Apfelschorle)
1 day1 hr

neutral  Kalikst: skoro producent wytwarza napoje typu oranzada, to "Schorle" w 99% nie bedzie winem, tylko sokiem z woda mineralna.
2 days17 hrs