KudoZ home » German to Polish » Food & Drink

Cedernfruchtschalen

Polish translation: cytron, cedrat


09:31 Jun 29, 2004
German to Polish translations [PRO]
Food & Drink
German term or phrase: Cedernfruchtschalen
Sk³ad kandyzowanych owoców.
Karina9
Polish translation:cytron, cedrat
Explanation:
Łac. citrus medica
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kandyzowana skórka cedratu (cytronu)
Anna Bittner
4cytron, cedrat
Andrzej Lejman


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cytron, cedrat


Explanation:
Łac. citrus medica


    Reference: http://www.cytrusy.net/rodzina.php
Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Dziękuję.

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kandyzowana skórka cedratu (cytronu)


Explanation:
też cytronat

Zitronat
Zitronat (oder auch Sukkade) ist die kandierte Schale der Zedratzitrone bzw. der Cedernfrucht und wird als Backzutat z.B. für Kuchen oder Christstollen verwendet.
http://www.tv-koechin.de/gloss_z.htm

Cedrat, cytron (Citrus medica), gatunek należący do grupy owoców cytrusowych. Pochodzi z Indii, ale uprawiany od bardzo dawna (ok. 4000 lat p.n.e.) w basenie Morza Śródziemnego.

Owoce duże, do 500 g wagi. Bardzo gruba skórka stanowi ok. 70% ciężaru owocu. Kandyzowana skórka nosi nazwę cykaty i jest cenionym przysmakiem wschodnim.

Odmiana etrog używana była przez Żydów w obrzędach religijnych. Odmiana o długich, palczastych wyrostkach nosi nazwę "ręka Buddy".
http://wiem.onet.pl/wiem/001f39.html

3 lyzki goraccej wody wykonanie: najpierw rozgrzewamy piekarnik na 160 °C lub gaz
na 1-2 stopien blache wykladamy papierem do pieczenia cytronat bardzo drobno ...
forum.blizniaki.net/index.php?t=msg&goto=9110&


Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rjz
328 days