ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Polish » Food & Drink

Xanthan

Polish translation: ksantan (guma ksantanowa)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Xanthan
Polish translation:ksantan (guma ksantanowa)
Entered by: cynkol

20:02 Jan 3, 2005
German to Polish translations [PRO]
Food & Drink
German term or phrase: Xanthan
Um eine verbrauchsfreundliche Produktkonsistenz zu erhalten wird als Dickungsmittel eine geringfügige Menge Xanthan bzw. Guar (Balanzstoff auf rein pflanzlicher Basis) beigemengt.

chodzi o rejestracjê owocowego œrodka na przeczyszczenie...
;)
cynkol
Poland
ksantan (guma ksantanowa)
Explanation:
Załącznik nr 1... 145), E 414, Guma arabska, Acacia gum (gum Arabic). 146), E 415, Guma ksantanowa, Xanthan gum. 147), E 416, Guma karaya, Karaya gum. 148), E 417, Guma Tara, Tara ...
www.nettax.com.pl/serwis/publikatory/ DU/2003/Nr_87/poz.805/zal1.htm

ChemFan - Sprzęt i odczynniki - NAJWAŻNIEJSZE DODATKI DO ...... E415. Guma ksantanowa (ksantan). Xanthan gum. produkt fermentacji węglowodanów przy udziale bakterii Xantomonas campestris. Stosowany jak E410, 412, 413, 414. ...
pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/ Sprzet_I_Odczynniki/DodatkiE.html
Selected response from:

Romuald Pawlikowski
Grading comment
Również dziękuję wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ksantan (guma ksantanowa)
Romuald Pawlikowski
4żywica xanthan
Anna Bittner
3ksantan??Radson


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ksantan??


Explanation:
tak sobie mysle


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=ksantan&lr=
Radson
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 32

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ksantan (guma ksantanowa)


Explanation:
Załącznik nr 1... 145), E 414, Guma arabska, Acacia gum (gum Arabic). 146), E 415, Guma ksantanowa, Xanthan gum. 147), E 416, Guma karaya, Karaya gum. 148), E 417, Guma Tara, Tara ...
www.nettax.com.pl/serwis/publikatory/ DU/2003/Nr_87/poz.805/zal1.htm

ChemFan - Sprzęt i odczynniki - NAJWAŻNIEJSZE DODATKI DO ...... E415. Guma ksantanowa (ksantan). Xanthan gum. produkt fermentacji węglowodanów przy udziale bakterii Xantomonas campestris. Stosowany jak E410, 412, 413, 414. ...
pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/ Sprzet_I_Odczynniki/DodatkiE.html


Romuald Pawlikowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Również dziękuję wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO
1 min

agree  leff
26 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
żywica xanthan


Explanation:
chemicznie zmodyfikowana skrobia; Biopolymery GUAR - żywica guarowa XCD Polymer -
żywica xanthan, polisacharyd. 2. Polimery syntetyczne: ...
www.heads.com.pl/prod/polimery.php

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104