KudoZ home » German to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

Alles fließt

Polish translation: wszystko płynie (i nic nie pozostaje takie samo), panta rhei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Alles fließt
Polish translation:wszystko płynie (i nic nie pozostaje takie samo), panta rhei
Entered by: Agnieszka Parfinowicz-Wstawska

21:08 Mar 28, 2007
German to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / IT-Sicherheit
German term or phrase: Alles fließt
'Alles fließt!' Diese Erkenntnis des griechischen Philosophen Heraklit stellt für viele Unternehmen ein echtes Sicherheitsproblem dar. Denn die sich stets verändernden technischen und arbeitsorganisatorischen Ansprüche sowie die technologische Entwicklung führen häufig zu einer unübersichtlichen Daten- und Systemarchitektur. Je komplizierter sich eine IT-Infrastruktur jedoch darstellt, desto schwieriger ist es, Sicherheitslücken zu entdecken - und desto höher ist das Sicherheitsrisiko.
Agnieszka Parfinowicz-Wstawska
wszystko płynie (i nic nie pozostaje takie samo)
Explanation:
oczywiscie chodzi o "panta rhei", jeśli chodzi o pasujący do kontekstu ekwiwalent proponuję zwrot "świat nie stoi we miejscu".
Selected response from:

marpski
Grading comment
dziękuję za błyskawiczną pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1wszystko płynie (i nic nie pozostaje takie samo)marpski
4 +1Wszystko płynie (Panta rhei)
Jarek Kołodziejczyk
4 +1wszystko płynieMagdalena Silf


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
wszystko płynie (i nic nie pozostaje takie samo)


Explanation:
oczywiscie chodzi o "panta rhei", jeśli chodzi o pasujący do kontekstu ekwiwalent proponuję zwrot "świat nie stoi we miejscu".

marpski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję za błyskawiczną pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aerduch: w miejscu ;-) poza tym zgoda!
1 min
  -> thx! hehe, obsuwa palucha na klawiaturze :)

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wszystko płynie


Explanation:

wszystko się zmienia
słynne: nie można wejść dwa razy do tej samej rzeki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Heraklit

Magdalena Silf
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aerduch
1 min
  -> ;) txs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Wszystko płynie (Panta rhei)


Explanation:
Dosłowne tłumaczenie


    Reference: http://www.north.one.pl/~tmp-bit/RiF/HeraklitzEfezu.htm
Jarek Kołodziejczyk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aerduch
1 min
  -> thx