KudoZ home » German to Polish » Insurance

Zeit-/ Neuwert

Polish translation: Wartosc katalogowa/rynkowa (wartosc pojazdu przed szkoda)/ wartosc nowego pojazdu


19:25 Feb 16, 2006
German to Polish translations [PRO]
Insurance
German term or phrase: Zeit-/ Neuwert
Ist der Zeitwert Versicherungswert, so werden auch die Mehrkosten nur im Verhaeltnis des Zeitwerts zum Neuwert ersetzt; dies gilt nicht bei beschaedigten Sachen. Ist nach einer vertraglichen Vwiederherstellungsvereinbarung nur der Zeitwertschaden zu erstatten, so werden die Mehrkosten nicht ersetzt. >>>>Jak tu uj±æ Zeit- i Neuwert ¿eby to bylo jasne i zrozumiale?
klick
Poland
Polish translation:Wartosc katalogowa/rynkowa (wartosc pojazdu przed szkoda)/ wartosc nowego pojazdu
Explanation:
Wg. "Ubezpieczenia komunikacyjne" A. Wasiewicza - rozdzial Odszkodowanie ubezpieczeniowe w razie zniszczenia pojazdu

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2006-02-17 10:43:15 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywsicie ten pojazd to fakultatywnie, bo moze chodzic tez o inna rzecz
Selected response from:

iceblue
Austria
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Wartosc katalogowa/rynkowa (wartosc pojazdu przed szkoda)/ wartosc nowego pojazduiceblue
3wartosc w chwili zaistnienia szkody/w chwili zakupu
Crannmer


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Wartosc katalogowa/rynkowa (wartosc pojazdu przed szkoda)/ wartosc nowego pojazdu


Explanation:
Wg. "Ubezpieczenia komunikacyjne" A. Wasiewicza - rozdzial Odszkodowanie ubezpieczeniowe w razie zniszczenia pojazdu

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2006-02-17 10:43:15 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywsicie ten pojazd to fakultatywnie, bo moze chodzic tez o inna rzecz

iceblue
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 43
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bozena Meske
1 hr
  -> thx

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wartosc w chwili zaistnienia szkody/w chwili zakupu


Explanation:
wartosc rynkowa w chwili zaistnienia szkody
wartosc w chwili zakupu

ww. chwila oznacza oczywiscie chwile tuz przed sama szkoda ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day33 mins (2006-02-17 19:59:38 GMT)
--------------------------------------------------

“Pełna wartość wymiany” oznacza koszty, które nale ałoby ponieść w chwili bezpośrednio poprzedzającej zaistnienie szkody, zastępując ...

www.signal-iduna.pl/Link?refId=6EB030460H858D1726L0FO0B

Odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń nie rozpoczyna się jednak w chwili wydania ... zniszczenia będzie decydować wartość rynkowa z dnia zaistnienia szkody) ...
www.knuife.gov.pl/su/ubezpieczenia/<wbr>tematy/produk...

przekraczają 70% wartości rzeczywistej pojazdu w chwili zaistnienia szkody. ... Wartość pojazdu ustalona przez Towarzystwo w dniu zawierania umowy ...
ubezpieczenia.viamot.pl/?pg=slownik



Crannmer
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  iceblue: Neuwert to nie wartosc w chwili zakupu, bo mozna zakupic rowniez pojazd uzywany
10 hrs
  -> ok. Nie uwazalem.