KudoZ home » German to Polish » Internet, e-Commerce

Avatare

Polish translation: wcilenie/awatar/awatara


13:20 Jun 17, 2005
German to Polish translations [PRO]
Marketing - Internet, e-Commerce / Internet
German term or phrase: Avatare
Shopping-Agenten (im e-Shop) können aber auch als Avatare, als künstliche Personen, agieren, mit denen der Besucher in Form eines Frage-Antwort-Dialogs kommunizieren kann.
iwona
Polish translation:wcilenie/awatar/awatara
Explanation:
Tak to się tłumaczy. To pojęcie początkowo należało wyłącznie do języka religii teraz poprzez angielski od lat 90 jest używane w kontekście tak szerokim jak w języku angielskim.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-06-17 13:35:18 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście wcielenie a nie wcilenie.wcilenie
Selected response from:

DarekS
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6wcilenie/awatar/awatara
DarekS
3wirtualnieGrażyna Lesińska


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wirtualnie


Explanation:
avatar - virtuelle Figur

Laut Duden ist ein Avatar eine Darstellung, Animation oder eine Karikatur, mit der sich der Benutzer im Cyberspace eine virtuelle Identität schafft. Dabei ist der Begriff Avatar wohl abgeleitet von avatara, was soviel bedeutet wie das Herabsteigen, Herabkunft; Inkarnation, dies steht für die Verkörperungen eines Gottes auf Erden in den indischen Religionen. Vereinfacht würde das bedeuten, das ein Avatar ein Abbild des Menschen sein soll, der diesen Avatar benutzt. Sehr gut gefällt mir auch diese Beschreibung: Avatare sind virtuelle Doppelgänger im Cyberspace.

Grażyna Lesińska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: wyjaœnienie dobre, ale nie stanowi bezpoœredniej odpowiedzi na pytanie///Tu akurat nie ma ¿ednego problemu - awatar to termin stary, jak gry komputerowe; trzeba tylko o tym wiedzieæ.///Ja akurat nie gram...
3 mins
  -> czy w t³umaczeniu zawsze zastêpujesz rzeczownik rzeczownikiem itd.? //Jak siê gra, to sie wie!

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
wcilenie/awatar/awatara


Explanation:
Tak to się tłumaczy. To pojęcie początkowo należało wyłącznie do języka religii teraz poprzez angielski od lat 90 jest używane w kontekście tak szerokim jak w języku angielskim.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-06-17 13:35:18 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście wcielenie a nie wcilenie.wcilenie

DarekS
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radson: jestem za: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=awatary&btnG=Szukaj w Go...
8 mins

agree  rjz
20 mins

agree  Andrzej Mierzejewski: termin "awatar" by³ u¿ywany w jednym z polskich filmów z lat. 60 i oznacza³, o ile pamiêtam, widmo-sobowtóra.
41 mins

agree  Agnieszka Hayward: awatar
47 mins

agree  Jerzy Czopik: popieram
58 mins

agree  leff
5 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Radson