KudoZ home » German to Polish » Law: Contract(s)

vorgerichtliche Kosten

Polish translation: koszty przed wstąpieniem na drogę sądową


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:vorgerichtliche Kosten
Polish translation:koszty przed wstąpieniem na drogę sądową
Entered by: rjz

06:22 Oct 23, 2006
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: vorgerichtliche Kosten
czy istnieje pojecie:
Koszty przedsadowe?

tu konkretnie chodzi o koszty upomnienia naliczone przez powoda pozwanemu (niem. Mahnbescheid)

dziekuje
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
koszty przed wstąpieniem na drogę sądową
Explanation:
gerichtlich/vorgerichtlich: typowy podział w DE; w Pl mniej respektowane przez sądy;
nie dotyczy to zasądzonych odsetek.
Selected response from:

rjz
Grading comment
dziekuje, chyba tak bedzie najbezpieczniej
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4koszt przedprocesowe
Jacek Zukowski
3koszty przed wstąpieniem na drogę sądowąrjz


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koszty przed wstąpieniem na drogę sądową


Explanation:
gerichtlich/vorgerichtlich: typowy podział w DE; w Pl mniej respektowane przez sądy;
nie dotyczy to zasądzonych odsetek.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 124
Grading comment
dziekuje, chyba tak bedzie najbezpieczniej

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koszt przedprocesowe


Explanation:
poprzez analogię do np. pisma przedprocesowego

Jacek Zukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 83