KudoZ home » German to Polish » Law: Contract(s)

Loyalitätspflichten

Polish translation: obowiązek lojalności


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Loyalitätspflichten
Polish translation:obowiązek lojalności
Entered by: Agnieszka Krzyminska

13:19 Oct 29, 2007
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / contract
German term or phrase: Loyalitätspflichten
Ausgangstext:
§ 2 Loyalitätspflichten
(...) Der Berater verpflichtet sich, während der Dauer
des Vertragsverhältnisses keine selbständige Tätigkeit für ein anderes Unternehmen zu entfalten. (...)
§ 3 Geheimhaltungsverpflichtung

Tłumaczenie i pytanie:
§ Zakaz konkurencji [czy: Obowiązek lojalności?]
(...) W okresie trwania niniejszej umowy [czy: stosunku umownego?] doradca zobowiązuje się do zaniechania działalności samodzielnej na korzyść innego przedsiębiorstwa. (...)
§ Zobowiązanie do zachowania tajemnicy
Agnieszka Krzyminska
obowiązek lojalności
Explanation:
Zdecydowanie "stosunek obligacyjny".
Podaję przykłądowy tytuł artykułu:
Obowiązek lojalności jako element stosunku obligacyjnego autorstwa Jakuba Pokrzywniaka. Monitor Prawniczy 19/2003.
Źródło pod adresem: http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?
mod=m_artykuly&cid=20&id=888
Pozdrawiam,
Rafał Szubert

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-10-29 15:01:54 GMT)
--------------------------------------------------

Proszę wybaczyć. Rozpędziłem się od poniedziałku. Chodzi oczywiście nie o "stosunek obligacyjny", ale o "obowiązek lojalności".
Jeszcze raz przepraszam :)

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-10-29 15:04:30 GMT)
--------------------------------------------------

Pracownik ma obowiązek lojalności wobec pracodawcy w trakcie trwania stosunku pracy i jest obowiązany do zachowania tajemnicy służbowej bez konieczności podpisywania w tym kierunku odrębnych dokumentów.
Źródło: http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozycja&id=2...
Selected response from:

Rafal Szubert
Poland
Grading comment
zgadzam się!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5deklaracja lojalności
Aleksandra Malina
4 +1obowiązek lojalności
Rafal Szubert


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
obowiązek lojalności


Explanation:
Zdecydowanie "stosunek obligacyjny".
Podaję przykłądowy tytuł artykułu:
Obowiązek lojalności jako element stosunku obligacyjnego autorstwa Jakuba Pokrzywniaka. Monitor Prawniczy 19/2003.
Źródło pod adresem: http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?
mod=m_artykuly&cid=20&id=888
Pozdrawiam,
Rafał Szubert

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-10-29 15:01:54 GMT)
--------------------------------------------------

Proszę wybaczyć. Rozpędziłem się od poniedziałku. Chodzi oczywiście nie o "stosunek obligacyjny", ale o "obowiązek lojalności".
Jeszcze raz przepraszam :)

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-10-29 15:04:30 GMT)
--------------------------------------------------

Pracownik ma obowiązek lojalności wobec pracodawcy w trakcie trwania stosunku pracy i jest obowiązany do zachowania tajemnicy służbowej bez konieczności podpisywania w tym kierunku odrębnych dokumentów.
Źródło: http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozycja&id=2...

Example sentence(s):
  • Artykuł niniejszy poświęcony jest, spornej w doktrynie, problematyce obowiązku lojalności w stosunkach obligacyjnych.

    Reference: http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artykuly&cid=...
    Reference: http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artykuly&cid=...
Rafal Szubert
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
zgadzam się!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Prasalski
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
deklaracja lojalności


Explanation:
Deklaracja lojalności (potocznie: lojalka) - pisemne zobowiązanie się przez daną osobę do przestrzegania określonych przepisów. Określenia tego używa się zazwyczaj w odniesieniu do dokumentu, do którego podpisania władze PRL nakłaniały działaczy opozycji politycznej w Polsce w okresie stanu wojennego.


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Deklaracja_lojalności
Aleksandra Malina
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Rafal Szubert: Lojalka jest jednak określeniem potocznym. Nie jest to termin specjalistyczny sensu stricte.
2 hrs