KudoZ home » German to Polish » Law: Contract(s)

nach bestem Wissen und Gewissen

Polish translation: zgodnie z najlepszą wiedzą i sumieniem


11:46 Jul 11, 2008
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: nach bestem Wissen und Gewissen
Wiem, że to już jest w glosariuszu "według najlepszej wiary", ale jakoś mi to nie pasuje, nigdy się nie spotkałam z takim sformułowaniem w polskiej umowie. Czy jest jakiś powszechnie stosowany odpowiednik?
kamila77
Polish translation:zgodnie z najlepszą wiedzą i sumieniem
Explanation:
wydaje mi sie, ze ta "najlepsza wiedza" ( a nie jakas tam) jest dosc istotna :)
Selected response from:

emagnum
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3zgodnie ze swoją wiedzą i sumieniemKrzysztof Szymczak
4zgodnie ze swoją wiedzą i przekonaniemagajan
4zgodnie z najlepszą wiedzą i sumieniememagnum
3według najgłębszego przekonania
Christine Zornow


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
według najgłębszego przekonania


Explanation:
wg. Wielkiego Słownika Niemiecko-Polskiego wyd. WP

Christine Zornow
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
zgodnie ze swoją wiedzą i sumieniem


Language variant: (informacje) są prawdziwe według najlepszej wiedzy

Explanation:
wynik wyszukiwania kontekstowego w EU-Translation-Memory:
1. "Er übt das ihm übertragene Amt unparteiisch nach bestem Wissen und Gewissen aus. / Pełni powierzony mu urząd bezstronnie, zgodnie ze swoją wiedzą i sumieniem."
2. " .... bestätigt hat, dass er alle Angaben nach bestem Wissen und Gewissen gemacht hat. / ... potwierdził, że wszystkie udzielone informacje przez dawcę są prawdziwe według jego najlepszej wiedzy."



--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2008-07-11 13:13:38 GMT)
--------------------------------------------------

W dwujęzycznym folmularzu "Bundeszentralamtes für Steuern"
przetłumaczono ten zwrot jako: " (informacje) są zgodne z prawdą" (punkt nr 8)
Link: http://www.bzst.bund.de/003_menue_links/007_abzugsteuerentla...


Krzysztof Szymczak
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: zgodnie ze swoją wiedzą i sumieniem
10 mins

agree  iceblue
3 hrs

agree  Tamod
17 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zgodnie z najlepszą wiedzą i sumieniem


Explanation:
wydaje mi sie, ze ta "najlepsza wiedza" ( a nie jakas tam) jest dosc istotna :)

emagnum
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zgodnie ze swoją wiedzą i przekonaniem


Explanation:
p.w.

agajan
PRO pts in category: 3