KudoZ home » German to Polish » Law: Taxation & Customs

Gestellung

Polish translation: Przedstawienie towarów organom celnym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gestellung
Polish translation:Przedstawienie towarów organom celnym
Entered by: Tomasz Sieniuć

14:34 Feb 25, 2006
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
German term or phrase: Gestellung
Gestellung (Artikel 40 ZK)

Die Gestellung beinhaltet die

* Mitteilung an die Zollbehörden,
* in der vorgeschriebenen Form,
* dass sich Waren bei der Zollstelle oder einem anderen von den Zollbehörden bezeichneten oder zugelassenen Ort befinden (Artikel 4 Nr. 19 ZK).

Diese Mitteilung ist innerhalb der dafür festgesetzten Öffnungszeiten der Zollstelle abzugeben (§ 4 Abs. 1 ZollVG).
Tomasz Sieniuć
Poland
Przedstawienie towarów organom celnym
Explanation:
Wspólnotowy Kodeks Celny

Artykuł 4
Użyte w niniejszym Kodeksie określenia oznaczają:
19) "przedstawienie towarów organom celnym" oznacza zawiadomienie organów celnych, w wymaganej formie, o dostarczeniu towarów do urzędu celnego albo do innego miejsca wyznaczonego lub uznanego przez organy celne;

Kapitel 2 - Gestellung
Rozdział 2 - Przedstawienie towarów organom celnym
Selected response from:

Danuta Polanska
Grading comment
Dziekuje wszystkim. Specjalne podziekowania dla Danuty i rjz.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zgłoszenie towarów do odprawy celnejGrażyna Lesińska
5Przedstawienie towarów organom celnymDanuta Polanska
4zgłoszenie towarów organom celnymrjz


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zgłoszenie towarów do odprawy celnej


Explanation:
Słownik terminologii prawniczej i ekonomicznej

Grażyna Lesińska
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Cygan
33 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Przedstawienie towarów organom celnym


Explanation:
Wspólnotowy Kodeks Celny

Artykuł 4
Użyte w niniejszym Kodeksie określenia oznaczają:
19) "przedstawienie towarów organom celnym" oznacza zawiadomienie organów celnych, w wymaganej formie, o dostarczeniu towarów do urzędu celnego albo do innego miejsca wyznaczonego lub uznanego przez organy celne;

Kapitel 2 - Gestellung
Rozdział 2 - Przedstawienie towarów organom celnym


Danuta Polanska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziekuje wszystkim. Specjalne podziekowania dla Danuty i rjz.

2 days8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zgłoszenie towarów organom celnym


Explanation:
[FR] présentation en douane
[EN] presentation to customs

stąd w PL błędnie często przedstawienie <--- prezentacja


rjz
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Danuta Polanska: http://www.prawoiekonomia.pl/62.html - tu jest wszystko na temat zgłoszeń celnych i przedstawiania towarów. Kopalnia słownictwa z zakresu procedur celnych. Polecam :-))
21 hrs