KudoZ home » German to Polish » Law (general)

präferenzbegünstigte Ursprungswaren

Polish translation: towary uprzywilejowane pochodzące z UE


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:präferenzbegünstigte Ursprungswaren
Polish translation:towary uprzywilejowane pochodzące z UE
Entered by: aerduch

13:06 Aug 4, 2006
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: präferenzbegünstigte Ursprungswaren
adnotacja na umowie kupna-sprzedaży na samochód używany w formule "Der Ausfuhrer der Waren erklärt, dass diese Waren präferenzbegünstigte EU Ursprungswaren sind"
aerduch
Poland
towary uprzywilejowane pochodzące z UE
Explanation:
towary uprzywilejowane (zwolnione z podatku) pochodzące z UE
Selected response from:

Mariusz Wstawski
Germany
Grading comment
serdecznie dziękuję!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2mają UE preferencyjne pochodzenieJoanna Łuczka
3 -1towary uprzywilejowane pochodzące z UE
Mariusz Wstawski


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
towary uprzywilejowane pochodzące z UE


Explanation:
towary uprzywilejowane (zwolnione z podatku) pochodzące z UE

Mariusz Wstawski
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104
Grading comment
serdecznie dziękuję!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joanna Łuczka: To jest stała formuła (patrz moja odpowiedź), i nie zwolnione z podatku, tylko z cła.
11 mins
  -> zgodzę się na: preferencyjne

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mają UE preferencyjne pochodzenie


Explanation:
To formułka deklaracji pochodzenia towarów, niezbędna do zastosowania preferencyjnych stawek celnych.
Tak brzmi cała deklaracja w prawidłowym brzemieniu:
Eksporter produktów objętych tym dokumentem deklaruje, że z wyjątkiem gdzie jest to wyraźnie określone, produkty te mają .... preferencyjne pochodzenie.
Choć na Twojej fakturze ktoś sobie formułkę skrócił, co może poskutkować nieuznananiem jej przez celników. Bywa, że czepiają się jednego przekręconego słowa.
Niemieckie prawidłowe brzemienie to:
Der Ausführer der Waren, auf die sich dieses Handelspapier bezieht, erklärt, dass diese Waren, soweit nicht anders angegeben, präferenzbegünstigte ..... Ursprungswaren sind.

Joanna Łuczka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć: Twoje bylo dobre...
1 hr
  -> Dzięki, tak się czasami kończy zamykanie pytań po 15 minutach...

agree  klick
681 days