KudoZ home » German to Polish » Law (general)

Gegenstandswert

Polish translation: wartość przedmiotu działalności adwokackiej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gegenstandswert
Polish translation:wartość przedmiotu działalności adwokackiej
Entered by: Kinzer

14:56 Aug 4, 2006
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Recht
German term or phrase: Gegenstandswert
w "Beschluss des Landgerichts" dotyczy postępowania o stwierdzenie wykonalności polskiego tytułu egzekucyjnego
"Der Gegenstandswert wird auf bis zu 1.500,00 Euro festgesetzt."
słownik Kilian: wartość przedmiotu działalności adwokackiej
znalazłam również na internecie, przykład takiego postanowienia, tam podano, że w tym ujmuje się : wartość przedmiotu sporu
Wiem po naczytaniu się w internecie, że to nie to samo, ale nigdzie nie znalazłam juz podobnego sformuowania do p. kilian
Jakby to Państwo przetłumaczyli????
Z góry dziękuję
Kinzer
wartość przedmiotu działalności adwokackiej
Explanation:
Gegenstandswert nie jest synonimem do Streitwert. Wyjaśnia to RVG
http://bundesrecht.juris.de/rvg/
Gegenstandswert może być taki sam jak Streitwert, ale nie musi.
Także jestem raczej za propozycją Kilian. Banaszak tłumaczy to jako "wartość przedmiotu" .

Creifelds (Beck 2004):
Gegenstandswert

ist der für die ®Rechtsanwaltsgebühr maßgebende in Geld bemessene Wert des Gegenstandes, den die anwaltliche Tätigkeit betrifft (§ 2 I RVG). Der G. richtet sich nach dem ®Streitwert oder ®Geschäftswert (§§ 23, 32 RVG). Soweit nicht das Gericht auf Antrag den G. durch beschwerdefähigen Beschluss festsetzt (§ 33 RVG), berechnet ihn der RA selbständig (§ 10 RVG).
Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wartość przedmiotu sporuJoanna Łuczka
3wartość przedmiotu działalności adwokackiej
Alina Brockelt


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wartość przedmiotu sporu


Explanation:
wartość przedmiotu sporu

Joanna Łuczka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Wstawski
1 min
  -> dzięki!

agree  aerduch
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wartość przedmiotu działalności adwokackiej


Explanation:
Gegenstandswert nie jest synonimem do Streitwert. Wyjaśnia to RVG
http://bundesrecht.juris.de/rvg/
Gegenstandswert może być taki sam jak Streitwert, ale nie musi.
Także jestem raczej za propozycją Kilian. Banaszak tłumaczy to jako "wartość przedmiotu" .

Creifelds (Beck 2004):
Gegenstandswert

ist der für die ®Rechtsanwaltsgebühr maßgebende in Geld bemessene Wert des Gegenstandes, den die anwaltliche Tätigkeit betrifft (§ 2 I RVG). Der G. richtet sich nach dem ®Streitwert oder ®Geschäftswert (§§ 23, 32 RVG). Soweit nicht das Gericht auf Antrag den G. durch beschwerdefähigen Beschluss festsetzt (§ 33 RVG), berechnet ihn der RA selbständig (§ 10 RVG).


Alina Brockelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 128