KudoZ home » German to Polish » Law (general)

versteckte Rückverweisung

Polish translation: odesłanie zwrotne (niejawne)


20:14 Aug 15, 2006
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: versteckte Rückverweisung
Eine (auch versteckte) Rückverweisung gemäß Art.4 Abs.1 ist auch bei
Scheidungsfolgen einschließlich des Versorgungsausgleichs möglich, auch
wenn das ausländische Recht den Versorgungsausgleich nicht kennt.
Michal Chmielewski
Poland
Polish translation:odesłanie zwrotne (niejawne)
Explanation:
Z kontekstu wnoszę, że chodzi tu o międzynarodowe prawo prywatne



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-08-15 22:44:28 GMT)
--------------------------------------------------

A propos
Wg słownika prawniczego: "Rückverweisung"oznacza "odesłanie zwrotne", natomiast wg słownika prawniczo-handlowego jest to: "odesłanie; przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia przez sąd pierwszej instancji" - co jest zgodne z odpowiedzią Kolegi Szymona...
Selected response from:

eklerka
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia (niejawne)
Szymon Metkowski
3odesłanie zwrotne (niejawne)eklerka


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia (niejawne)


Explanation:
moim zdaniem to będzie tak. Gdybyś podał z czego jest ten cytowany przepis to by było łatwiej.

Szymon Metkowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 536

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eklerka: zgadza się :-)
2 hrs
  -> dziekuję

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
odesłanie zwrotne (niejawne)


Explanation:
Z kontekstu wnoszę, że chodzi tu o międzynarodowe prawo prywatne



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-08-15 22:44:28 GMT)
--------------------------------------------------

A propos
Wg słownika prawniczego: "Rückverweisung"oznacza "odesłanie zwrotne", natomiast wg słownika prawniczo-handlowego jest to: "odesłanie; przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia przez sąd pierwszej instancji" - co jest zgodne z odpowiedzią Kolegi Szymona...



    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_prywatne_mi%C4%99dzynarod...
eklerka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 37