KudoZ home » German to Polish » Law (general)

Ermächtigungsgrundlage

Polish translation: podstawa upowazniajaca, podstawa prawna upowazniajaca


07:11 Oct 27, 2006
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / orzeczenie ETS
German term or phrase: Ermächtigungsgrundlage
Die Harmonisierungsintensität wird nach der Rechtsprechung des Europäischen Gerichtshofes anhand des Woertlauts, nach dem Zusammenhang und den Zielen der Richtlinie bestimmt. Darüber hinaus ist entscheidend, auf welche Ermächtigungsgrundlage die Richtlinie gestützt wurde.
Filipkowski_R.
Polish translation:podstawa upowazniajaca, podstawa prawna upowazniajaca
Explanation:
cyt.:"3. Podstawa prawna upoważniająca do pozyskania danych albo
wskazanie wiarygodnie uzasadnionej potrzeby posiadania danych
w przypadku osób innych niż wymienione"
Selected response from:

Magdalena Silf
Germany
Grading comment
Dziękuję bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Podstawa (prawna) upowaznienia
Alicja Bloemer
4podstawa upowazniajaca, podstawa prawna upowazniajacaMagdalena Silf
3podstawa umocowania
klick


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podstawa umocowania


Explanation:
propo

klick
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Podstawa (prawna) upowaznienia


Explanation:
Prawna mozna opuscic, w zaleznosci od kontekstu.

Alicja Bloemer
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34

2 days10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podstawa upowazniajaca, podstawa prawna upowazniajaca


Explanation:
cyt.:"3. Podstawa prawna upoważniająca do pozyskania danych albo
wskazanie wiarygodnie uzasadnionej potrzeby posiadania danych
w przypadku osób innych niż wymienione"


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0522.htm
    Reference: http://www.bankier.pl/firma/narzedzia/akty-prawne/dziennik-u...
Magdalena Silf
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Dziękuję bardzo!