KudoZ home » German to Polish » Law (general)

zur ungeteilten Hand

Polish translation: dłużnik solidarny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:zur ungeteilten Hand
Polish translation:dłużnik solidarny
Entered by: antares

15:36 Aug 27, 2008
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: zur ungeteilten Hand
Chodzi o roszczenie z pozwu: Die beklagte Partei schuldet zur ungeteilten Hand.
antares
dłużnik solidarny
Explanation:
Auf deutsch heißt es auch "Gesamtschuldner"

--------------------------------------------------
Note added at   22 min (2008-08-27 15:59:21 GMT)
--------------------------------------------------

Czyli zdanie można przetłumaczyć:

Pozwana strona jest dłużnikiem solidarnym.
Selected response from:

Waldek Fortuna
Poland
Grading comment
Dziekuje, juz wykorzystalam w moim tlumaczeniu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dłużnik solidarny
Waldek Fortuna
4gwarantowac za calosc
Sylvia Steinweber


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gwarantowac za calosc


Explanation:
Co do niemieckiego jestem pewna na 100%:
zur ungeteiilten Hand - oznacza, ze kazda ze stron gwarantuje za calosc, czyli strona roszczaca moze roscic calosc od kazdego dluznika.

Jezeli chodzi o polski - nie jestem pewna jezeli chodzi o sformulowanie prawne.

Sylvia Steinweber
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 16

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dłużnik solidarny


Explanation:
Auf deutsch heißt es auch "Gesamtschuldner"

--------------------------------------------------
Note added at   22 min (2008-08-27 15:59:21 GMT)
--------------------------------------------------

Czyli zdanie można przetłumaczyć:

Pozwana strona jest dłużnikiem solidarnym.

Example sentence(s):
  • Kiedy jeden dłużnik solidarny spłacił wierzyciela, może żądać zwrotu od pozostałych dłużników kwoty przypadającej na nich w częściach równych.

    Reference: http://www.wer-weiss-was.de/theme64/article3010019.html
Waldek Fortuna
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dziekuje, juz wykorzystalam w moim tlumaczeniu

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonja Stankowski
1 hr