KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

ubertragende Gesellschaft

Polish translation: spółka przejmowana


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:übertragende Gesellschaft
Polish translation:spółka przejmowana
Entered by: Zbigniew Balawender

09:14 May 23, 2002
German to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
German term or phrase: ubertragende Gesellschaft
die Durchfuhrung der Verschmelzung mit XXX und YYY als ubetragende Gesellschaften.
kgas
spółka przejmowana
Explanation:
übertragende Gesellschaft = spółka przejmowana
übernehmende Gesellschaft = spółka przejmująca

W polskim prawie handlowym jest na to takie właśnie określenie.
Polecam lekturć linku:
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_000816/prawo/pra...

Bardzo interesujśce informacje.

Pozdrawiam
ZB
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
To chyba bardziej logiczne okreslenie. Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1spółka przejmowanaZbigniew Balawender
3 -1spółka przenosząca
Jerzy Czopik


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
spółka przenosząca


Explanation:
przeprowadzenie fuzji pomiędzy XXX i YYY jako spółką przenoszącą

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Zbigniew Balawender: to dosöownie, ale nie mysl polskiego prawa handlowego
28 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spółka przejmowana


Explanation:
übertragende Gesellschaft = spółka przejmowana
übernehmende Gesellschaft = spółka przejmująca

W polskim prawie handlowym jest na to takie właśnie określenie.
Polecam lekturć linku:
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_000816/prawo/pra...

Bardzo interesujśce informacje.

Pozdrawiam
ZB


    Reference: http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_000816/prawo/pra...
    Reference: http://www.lpw.de/infoaktuelles/p_23_01_2002.htm
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341
Grading comment
To chyba bardziej logiczne okreslenie. Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rjz
4617 days