KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

Genußscheinausstattung

Polish translation: istota papieru wartościowego bez prawa glosu


01:09 May 27, 2003
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: Genußscheinausstattung
[...] für den Genußscheininhaber ist objektiv erkennbar, daß die Genußscheinausstattung wesentlich auf der steuerrechtlichen Lage beruht. Sie ist Geschäftsgrundlage des Genußrechtsverhältnisses und das Risiko aus der Veränderung der stuerrechtlichen Situation kann nicht nur einer Vertragspartei zugeschrieben werden. [...]

Dziêkujê za pomoc.
Pozdrawiam
DK
Dariusz Kozłowski
Poland
Polish translation:istota papieru wartościowego bez prawa glosu
Explanation:
pomysł trochę naciągany

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:11:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Do Uwego:

no widzisz, nazwałeś to tylko trochę inaczej, a miesliśmy na myśłi w gruncie rzeczy to samo. \"Istota\" to w tym przypadku właśnie zbiór cech i właściwości.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dzięki za odpowiedzi i komentarze.2 "cukierki" ponieważ jest to pomoc, ale nie jest to pełna odpowiedź, kt. wyjasniałaby w pełni moje wątpliwości. Gdyby była taka mozliwość - z tym samym uzasadnieniem również 2 "cukierki" przypadłyby w udziale Uwemu. Ponieważ jednak możliwości tej brak - zatem tylko podwójnie "wirtualnie" ;)

Pozdrawiam
Darek

PS
Wpis do Glosariusza pozostawiam w tej chwili Waszemu uznaniu.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tresc zasadnicza/cechy glowneGrzegorz Cygan
4charakterystyka (lub cechy)
Uwe Kirmse
3istota papieru wartościowego bez prawa glosu
Andrzej Lejman


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
istota papieru wartościowego bez prawa glosu


Explanation:
pomysł trochę naciągany

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:11:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Do Uwego:

no widzisz, nazwałeś to tylko trochę inaczej, a miesliśmy na myśłi w gruncie rzeczy to samo. \"Istota\" to w tym przypadku właśnie zbiór cech i właściwości.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748
Grading comment
Dzięki za odpowiedzi i komentarze.2 "cukierki" ponieważ jest to pomoc, ale nie jest to pełna odpowiedź, kt. wyjasniałaby w pełni moje wątpliwości. Gdyby była taka mozliwość - z tym samym uzasadnieniem również 2 "cukierki" przypadłyby w udziale Uwemu. Ponieważ jednak możliwości tej brak - zatem tylko podwójnie "wirtualnie" ;)

Pozdrawiam
Darek

PS
Wpis do Glosariusza pozostawiam w tej chwili Waszemu uznaniu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Zawada: Mo¿e istota posiadania?
31 mins

disagree  Uwe Kirmse: patrz nizej
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
charakterystyka (lub cechy)


Explanation:
Chodzi o charakterystyke, o cechy tego papieru. Jak przetlumaczyc samo G., juz sie nie wypowiem, masz juz pare propozycji. "Ausstattun" to doslownie "wyposazenie", a o to tutaj chodzi. Nie jestem tylko pewien, czy w przypadku papieru wartosciowego mozna tak powiedziec po polsku, stad tamte propozycje.
Kliknij na link, to sie zorientujesz, ze wlasnie o to chodzi. Moze jest tlumaczenie bardziej fachowe niz moje, ale chodzi mi o sens tego w j. niemieckim.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:05:22 (GMT)
--------------------------------------------------

do Andrzeja:
Troche szybko napisalem disagree, kierujac sie glownie tym, co napisal Zbyszek. Jak teraz jeszcze raz czytam Twoja odpowiedz bez komentarza Zbyszka, wydaje mi sie, ze miales moze na mysli to samo co ja, wiec potraktuj disagree jako disagree dla Zbyszka :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 08:23:58 (GMT)
--------------------------------------------------

do Andrzeja:
Troche szybko napisalem disagree, kierujac sie glownie tym, co napisal Zbyszek. Jak teraz jeszcze raz czytam Twoja odpowiedz bez komentarza Zbyszka, wydaje mi sie, ze miales moze na mysli to samo co ja, wiec potraktuj disagree jako disagree dla Zbyszka :-)


    Reference: http://www.dmeuro.com/dmwwwangebot/fn/dmo/SH/0/sfn/builddm/s...
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tresc zasadnicza/cechy glowne


Explanation:
Jako alternatywa.

Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454