KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

Handelbarkeit [5/5]

Polish translation: możliwość obrotu na giełdzie (prawami użytkowymi/papierami wartościowymi)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Handelbarkeit (der Genußrechte/Wertpapiere)
Polish translation:możliwość obrotu na giełdzie (prawami użytkowymi/papierami wartościowymi)
Entered by: Dariusz Kozłowski

09:01 May 27, 2003
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: Handelbarkeit [5/5]
„[...] Diese Entwicklung erhöht die Markttransparenz und damit auch die Handelbarkeit an der Börse; sie ist insgesamt zu begrüßen.” [es geht um die Handelbarkeit der Genußrechte an der Börse].

Jak byœcie zgrabnie ujêli tê Handelbarkeit?

To ostatnie z partii 5 pytañ na przedpo³udniow¹ rozgrzewkê w (umownej) rozgrywce o tytu³ MasterMind’a (kto pamiêta jeszczcze tak¹ zabawn¹, wci¹gaj¹c¹ i równie¿ pouczaj¹c¹ grê?) ;)
Po po³udniu (mniej-wiêcej PO 14ej CET) pojawi siê jeszcze kilka.

Bardzo Wam dziêkujê za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, bêd¹ stanowi³y dla mnie du¿¹ pomoc i wskazówkê.
W przypadku ró¿nic w stosunku do moich wersji, podczas oceny podam moj¹. Pytania bêdê zamyka³ sukcesywnie, pocz¹wszy od dzisiejszego (27.05.03) wieczora, chyba, ¿e wywi¹¿¹ siê ciekawe dyskusje.

Mam nadziejê, ¿e nikt z Was nie poczuje siê w ¿aden sposób ura¿ony tym „konkursem” (ENPL maj¹ swój, mo¿e my bêdziemy mieli swoj¹ wersjê? - choæ w tej chwili cel nie jest „sztuk¹ dla sztuki”, a cel jest bardziej [niemiecko- chcia³oby siê rzec ;)] pragmatyczny (a mo¿e wrêcz „przyziemny”?).

(Ciekaw jestem Waszego ew. zdania nt. propozycji konkursu w sekcji DEPL, w takiej lub podobnej, bardziej utylitarnej formie, która mo¿e mieæ te¿ pozytywny wp³yw na wpisy do Glosariusza)

Serdecznie pozdrawiam z Poznania
Dariusz Koz³owski
Dariusz Kozłowski
Poland
możliwo¶ci obrotu giełdowego
Explanation:
... zwiększa przejrzysto¶ć rynku i możliwo¶ci obrotu giełdowego (na giełdzie).
Selected response from:

Zbigniew Zawada
Grading comment
Moja wersja brzmiała:
"Taka tendencja zwiększa przejrzystość rynkową, a tym samym również możliwość obrotu na giełdzie; generalnie jest ona godna powitania."

Dzięki.
DK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5możliwo¶ci obrotu giełdowego
Zbigniew Zawada
4i ułatwia dopuszczenie do obrotu giełdowego
Andrzej Lejman


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
i ułatwia dopuszczenie do obrotu giełdowego


Explanation:
handelbar w kontekście giełdy to: dopuszczony do obrotu gieldowego

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
możliwo¶ci obrotu giełdowego


Explanation:
... zwiększa przejrzysto¶ć rynku i możliwo¶ci obrotu giełdowego (na giełdzie).

Zbigniew Zawada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 509
Grading comment
Moja wersja brzmiała:
"Taka tendencja zwiększa przejrzystość rynkową, a tym samym również możliwość obrotu na giełdzie; generalnie jest ona godna powitania."

Dzięki.
DK