KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

Herrschaftsrechte [6/9]

Polish translation: prawo władania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Herrschaftsrecht
Polish translation:prawo władania
Entered by: Zbigniew Zawada

20:28 May 27, 2003
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: Herrschaftsrechte [6/9]
das Genußrechtskapital wird als Eigenkapital i.S.d. § 10 I KWG ab 1.1.1993 bis zur Höhe von 100% des Kernkapitals aus Grundkapital, Rücklagen und beschlossenen Gewinnzuweisungen anerkannt. Diese Begrenzung ist nicht nur aus aufsichtsrechtlichen Gründen erforderlich; auch ordnungspolitisch soll verhindert werden, das Risikokapital ohne entsprechende gesellschaftsrechtliche Herrschaftsrechte in allzu weitem Umfange geschaffen wird.
Dariusz Kozłowski
Poland
prawo władania
Explanation:
że w nadmiernej skali tworzony będzie kapitał ryzyka o prawach władania bliżej) nieokre¶lonych w prawie spółek handlowych.
Podchodzilem do tego zdania kilka razy jak jeż do stosunku płciowego i zapewne jest to sugestia spóĽniona dla Darka, ale się zaparłem, że trzeba to jako¶ przenicować na wylot...
Selected response from:

Zbigniew Zawada
Grading comment
I właśnie taka była wersja, kt. zastosowałem przed twoją odpowiedzią- na pewno relatywnie 'bezpiecznie', choć merytorycznie trudno mi, niestety, ocenić.

Dzięki.
Dk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5prawo władania
Zbigniew Zawada
3 -1kapitał spekulacyjny o nieudokumentowanym pochodzeniu
Andrzej Lejman


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
kapitał spekulacyjny o nieudokumentowanym pochodzeniu


Explanation:
tak bym skrócił całą frazę:

das Risikokapital ohne entsprechende gesellschaftsrechtliche Herrschaftsrechte

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Zbigniew Zawada: to jest imho zbyt daleko id±ce uproszczenie, chocia¿ brzmi ³adnie
1 day9 hrs

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
prawo władania


Explanation:
że w nadmiernej skali tworzony będzie kapitał ryzyka o prawach władania bliżej) nieokre¶lonych w prawie spółek handlowych.
Podchodzilem do tego zdania kilka razy jak jeż do stosunku płciowego i zapewne jest to sugestia spóĽniona dla Darka, ale się zaparłem, że trzeba to jako¶ przenicować na wylot...

Zbigniew Zawada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 509
Grading comment
I właśnie taka była wersja, kt. zastosowałem przed twoją odpowiedzią- na pewno relatywnie 'bezpiecznie', choć merytorycznie trudno mi, niestety, ocenić.

Dzięki.
Dk