KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

derivativ gedachter Vorgang [7/9]

Polish translation: derywatowy zamysl operacji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:derivativ gedachter Vorgang [7/9]
Polish translation:derywatowy zamysl operacji
Entered by: Zbigniew Balawender

20:29 May 27, 2003
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: derivativ gedachter Vorgang [7/9]
Diese Vorschrift [§ 10 V KWG mit Verweis auf § 71 a] verbietet in ihrem Abs. 1 die Finanzierung des Erwerbes eigener Genußrechte durch das betreffende Kreditinstitut. Ist aber dieser derivativ gedachte Vorgang schädlich, dann kann es beim Ersterwerb bzw. bei der Begründung des Rechtes nicht anders sein: Die Finanzierung der Einzahlung durch das Kreditinstitut führt zum Verlust der Eigenschaft als Eigenkapital. [...c.d. 8/9]
Dariusz Kozłowski
Poland
derywatowy zamysl operacji
Explanation:
zamysl/zamiar/koncepcja/charakter
derywatowy (od derywaty=instrumenty pochodne) / spekulacyjny
operacja / transakcja

Nawet jesli wymyslilem to "derywatowy" (zaden slownik tego nie podaje), to trudno o lepsze tlumaczenie dla "derivativ".

Pozdrawiam
ZB
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
Wybieram tę propopzycję z względu na:
1. derywaty=instrumenty pochodne (a szerszy kontekst wskazuje, że może tu o to chodzić)
2. sam napisałem juz w tekście podobnie, opierając na tym, co podaje bodaj Kilianowa o derywatach.

Dziękuję.
DK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1proces o zamiarze / zamyśle spekulacyjnym
Andrzej Lejman
4derywatowy zamysl operacjiZbigniew Balawender


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
derywatowy zamysl operacji


Explanation:
zamysl/zamiar/koncepcja/charakter
derywatowy (od derywaty=instrumenty pochodne) / spekulacyjny
operacja / transakcja

Nawet jesli wymyslilem to "derywatowy" (zaden slownik tego nie podaje), to trudno o lepsze tlumaczenie dla "derivativ".

Pozdrawiam
ZB

Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341
Grading comment
Wybieram tę propopzycję z względu na:
1. derywaty=instrumenty pochodne (a szerszy kontekst wskazuje, że może tu o to chodzić)
2. sam napisałem juz w tekście podobnie, opierając na tym, co podaje bodaj Kilianowa o derywatach.

Dziękuję.
DK

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
proces o zamiarze / zamyśle spekulacyjnym


Explanation:
chyba jednak postawiłbym na "spekulacyjny"

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Zawada
1 day9 hrs