KudoZ home » German to Polish » Law/Patents

ursprungsland

Polish translation: kraj pochodzenia


07:10 May 28, 2003
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: ursprungsland
ró¿nica miêdzy ursprungsland i herkunftsland, mam oba pojêcia jedno pod drugim w zaœwiadczeniu o kontrolach weterynaryjnych
james18
Poland
Polish translation:kraj pochodzenia
Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 07:29:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, niedokladnie przeczytalam pytanie.
Moim zdaniem \"Ursprungsland\" to kraj pochodzenia,
a \"Herkunftsland\", to kraj, ktory wysyla danego zwierzaka (bo chyba o zwierzeta chodzi).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 08:03:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Bardzo dobrze wytlumaczone jest to tutaj:
http://www.ausfuhrkontrolle.info/publikationen/cwue_definiti...

Herkunftsland
Das Land, aus dem die Chemikalien ins Inland versendet werden.
In den Durchfuhrländern werden die Chemikalien keinen weiteren als den mit der Beförderung zusammenhängenden Rechtsgeschäften oder Aufenthalten unterworfen.

Ursprungsland
Das Ursprungsland ist das Land, in dem die Chemikalie hergestellt oder gewonnen worden ist. Sind an der Herstellung einer Chemikalie zwei oder mehr Länder beteiligt, so ist Ursprungsland das Land, in dem der letzte Syntheseschritt durchgeführt wurde.


Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
dziękuje bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5kraj pochodzenia
Alina Brockelt
4 +1kraj pochodzenia
Andrzej Lejman


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
kraj pochodzenia


Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 07:29:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, niedokladnie przeczytalam pytanie.
Moim zdaniem \"Ursprungsland\" to kraj pochodzenia,
a \"Herkunftsland\", to kraj, ktory wysyla danego zwierzaka (bo chyba o zwierzeta chodzi).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 08:03:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Bardzo dobrze wytlumaczone jest to tutaj:
http://www.ausfuhrkontrolle.info/publikationen/cwue_definiti...

Herkunftsland
Das Land, aus dem die Chemikalien ins Inland versendet werden.
In den Durchfuhrländern werden die Chemikalien keinen weiteren als den mit der Beförderung zusammenhängenden Rechtsgeschäften oder Aufenthalten unterworfen.

Ursprungsland
Das Ursprungsland ist das Land, in dem die Chemikalie hergestellt oder gewonnen worden ist. Sind an der Herstellung einer Chemikalie zwei oder mehr Länder beteiligt, so ist Ursprungsland das Land, in dem der letzte Syntheseschritt durchgeführt wurde.




Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 662
Grading comment
dziękuje bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO
1 min

agree  Jerzy Czopik: Przekonywujace, tym bardziej, ze "Ursprung" to zrodlo, a "Herkunft" pochodzenie, wiec "Ursprung" nawet na logike lepiej pasuje do miejsca prod.
2 hrs

agree  Agnieszka Socha
5 hrs

agree  Zbigniew Balawender
9 hrs

agree  Dariusz Kozłowski
1 day9 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kraj pochodzenia


Explanation:
Herkunftsland - kraj pochodzenia towaru w rozumieniu miejsca wytworzenia

Ursprungsland - kraj pochodzenia / nadania towaru

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 07:53:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście moja odpowiedź jest baaaardzo uproszczona, bo to niesłychanie skomplikowana i obszerna materia, jednak kraj pochodzenia - Ursprungsland - to ten, w ktorym dokonano ostatniej, ważnej dla towaru czynności związanej z produkcją, montażem, obróbką etc., ważny z punktu widzenia preferencji celnych, podatkowych etc.

Natomiast Herkunftsland to kraj pochodzenia/wytworzenia.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Bettin
0 min

neutral  Alina Brockelt: raczej odwrotnie
4 mins

neutral  Zbigniew Zawada: Alina ma racjê, je¶li oprzeæ siê na cytowanych powy¿ej definicjach
1 day48 mins