KudoZ home » German to Polish » Manufacturing

Austaktung einer Fertigungslinie

Polish translation: wyznaczenie/określenie czasu taktu/taktowania linii produkcyjnej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Austaktung einer Fertigungslinie
Polish translation:wyznaczenie/określenie czasu taktu/taktowania linii produkcyjnej
Entered by: Crannmer

11:07 Sep 2, 2008
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Manufacturing
German term or phrase: Austaktung einer Fertigungslinie
Niestety jedynie jako hasło, dotyczy Lean Manufacturing
Joanna Łuczka
Poland
wyznaczenie/określenie taktowania/czasu taktu linii produkcyjnej
Explanation:
wyznaczenie/określenie taktowania/czasu taktu linii produkcyjnej

--------------------------------------------------
Note added at 11 Min. (2008-09-02 11:18:43 GMT)
--------------------------------------------------

Taktowanie linii produkcyjnych


Określanie taktu linii produkcyjnych. W tak zwanych potokowych formach produkcji, z wykorzystaniem linii produkcyjnych, dane stanowisko robocze przekazuje wyniki swojej pracy stanowisku następnemu i natychmiast otrzymuje kolejne zadanie do wykonania od stanowiska je poprzedzającego. Produkt wędruje „po linii” od stanowiska do stanowiska i jest obrabiany w sposób ciągły.

Czas, w jakim dane stanowisko wykonuje pracę nazywany jest taktem roboczym. Jeśli praca linii produkcyjnej ma być płynna, to takt całej linii musi być tak dobrany, aby żadne stanowisko nie musiało czekać na pracę do wykonania i zarazem miało wystarczającą ilość czasu aby swoją pracę wykonać zanim nadejdzie kolejne zadanie.

Dobór właściwego taktu linii produkcyjnej ma kluczowe znaczenie dla właściwego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa.

http://www.bazafirm.pl/newbaza/edytorwww/panel_new/prezentac...

Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2wyznaczenie/określenie taktowania/czasu taktu linii produkcyjnej
Crannmer
3 -1balansowanie linii produkcyjnej
Renata Gulde


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
wyznaczenie/określenie taktowania/czasu taktu linii produkcyjnej


Explanation:
wyznaczenie/określenie taktowania/czasu taktu linii produkcyjnej

--------------------------------------------------
Note added at 11 Min. (2008-09-02 11:18:43 GMT)
--------------------------------------------------

Taktowanie linii produkcyjnych


Określanie taktu linii produkcyjnych. W tak zwanych potokowych formach produkcji, z wykorzystaniem linii produkcyjnych, dane stanowisko robocze przekazuje wyniki swojej pracy stanowisku następnemu i natychmiast otrzymuje kolejne zadanie do wykonania od stanowiska je poprzedzającego. Produkt wędruje „po linii” od stanowiska do stanowiska i jest obrabiany w sposób ciągły.

Czas, w jakim dane stanowisko wykonuje pracę nazywany jest taktem roboczym. Jeśli praca linii produkcyjnej ma być płynna, to takt całej linii musi być tak dobrany, aby żadne stanowisko nie musiało czekać na pracę do wykonania i zarazem miało wystarczającą ilość czasu aby swoją pracę wykonać zanim nadejdzie kolejne zadanie.

Dobór właściwego taktu linii produkcyjnej ma kluczowe znaczenie dla właściwego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa.

http://www.bazafirm.pl/newbaza/edytorwww/panel_new/prezentac...



Crannmer
PRO pts in category: 38
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: jestem za "wyznaczeniem czasu taktu"
14 mins
  -> Ok. Thx.

agree  klick
4 days
  -> thx :-)

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
balansowanie linii produkcyjnej


Explanation:
http://www.mpm24.com/strony/2/i/92.php

Renata Gulde
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: Autor chyba balansował na linie po kilku głębszych...///Sorry, ale jaki tekst, taki komentarz.
3 mins
  -> dziękuję za merytoryczny komentarz ;)