KudoZ home » German to Polish » Mechanics / Mech Engineering

Schar vs. Planierschild

Polish translation: tu: ostrze lemiesza vs. lemiesz (caly zespol)


22:30 Aug 7, 2006
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Schar vs. Planierschild
Instrukcja obsługi równiarki:
Maszyna jest wyposażona w "Schar" i "Planierschild".
Oba z osobna przetłumaczyłabym jako lemiesz, ale muszę je tutaj jakoś rozróżnić...
Joanna Łuczka
Poland
Polish translation:tu: ostrze lemiesza vs. lemiesz (caly zespol)
Explanation:
tu: ostrze lemiesza vs. lemiesz (caly zespol)

ew.

tu: lemiesz (jako czesc bezposrednio urabiajaca grunt) vs. lemiesz (caly zespol)

Podanie calych zdan ulatwiloby interpretacje. Dlatego tylko konfidencja 3.

BTW okreslenie "spychak" w polskim jezyku technicznym na okreslenie lemiesza IMHO nie istnieje.



--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage7 Stunden (2006-08-10 05:59:53 GMT)
--------------------------------------------------

W takim razie autor tekstu raczy uzywac wlasnej terminologii.

W przypadku rowniarek w polskich tekstach stosowane sa okreslenia przedniego i srodkowego (glownego/zasadniczego) lemiesza.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Nic innego jak przedni i środkowy mi nie pozostało. Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3lemiesz vs. spychak
Mariusz Wstawski
3tu: ostrze lemiesza vs. lemiesz (caly zespol)
Crannmer


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tu: ostrze lemiesza vs. lemiesz (caly zespol)


Explanation:
tu: ostrze lemiesza vs. lemiesz (caly zespol)

ew.

tu: lemiesz (jako czesc bezposrednio urabiajaca grunt) vs. lemiesz (caly zespol)

Podanie calych zdan ulatwiloby interpretacje. Dlatego tylko konfidencja 3.

BTW okreslenie "spychak" w polskim jezyku technicznym na okreslenie lemiesza IMHO nie istnieje.



--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage7 Stunden (2006-08-10 05:59:53 GMT)
--------------------------------------------------

W takim razie autor tekstu raczy uzywac wlasnej terminologii.

W przypadku rowniarek w polskich tekstach stosowane sa okreslenia przedniego i srodkowego (glownego/zasadniczego) lemiesza.

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 1719
Grading comment
Nic innego jak przedni i środkowy mi nie pozostało. Dzięki!
Notes to answerer
Asker: To jednak ewidentnie dwa różne elementy: Planierschild jest z przodu, a Schar między osią przednią a tylną maszyny.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lemiesz vs. spychak


Explanation:
propozycja
spychak równarki - Planierschild

--------------------------------------------------
Note added at 2 days13 hrs (2006-08-10 12:02:35 GMT)
--------------------------------------------------

faktycznie nie pofatygowałem się, aby poszukać w internecie (ale była chyba 02.00 w nocy): faktycznie zero trafień "spychak równiarki"
hasło to mam ze słownika (polsko-niemiecki, naukowo techniczny, 2002): spychak (m) równiarki - Planierschild, -nastawny Schwenkschild
natomiast w drugą stronę tenże słownik podaje: Planierschild: spychak, lemiesz (równiarki)

Mariusz Wstawski
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 249