KudoZ home » German to Polish » Mechanics / Mech Engineering

Schlingerdämpfer

Polish translation: tłumik wężykowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schlingerdämpfer
Polish translation:tłumik wężykowania
Entered by: patryk80

07:28 Mar 27, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / railway
German term or phrase: Schlingerdämpfer
"Schlingerdämpfer auf Ölaustritte sichtprüfen"

Zdanie pochodzi z instrukcji eksploatacji lokomotywy spalinowej, bez ilustracji niestety:( Chodzi tu o część w uresorowaniu, która nie pozwala/ogranicza wężykowanie (Przynajmniej mi się tak zdaje). W starszych spalinowozach był to chyba wahacz?
patryk80
tłumik wężykowania
Explanation:
tłumik wężykowania

Funkcja:

http://de.wikipedia.org/wiki/Schlingerdämpfer

Wahacz to cos zupelnie innego
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dzięki, o to właśnie chodziło
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tłumik wężykowania
Crannmer
3amortyzatorGrażyna Lesińska


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
amortyzator


Explanation:
IMO amortyzator (przechyłu)

Grażyna Lesińska
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 78

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tłumik wężykowania


Explanation:
tłumik wężykowania

Funkcja:

http://de.wikipedia.org/wiki/Schlingerdämpfer

Wahacz to cos zupelnie innego

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 1719
Grading comment
Dzięki, o to właśnie chodziło

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sebastian Kruszelnicki: Ale patryk chyba nie twierdzi, że to wahacz, tylko że w starszych lokomotywach to wahacz pełnił podobną funkcję. Czy się mylę?
1 day4 hrs
  -> wahacz nie pelni AFIK funkcji tlumienia, lecz jedynie funkcje prowadzenia i przenoszenia sil.