KudoZ home » German to Polish » Medical

Erbgut

Polish translation: genom, zespol cech dziedzicznych


06:53 Jan 6, 2003
German to Polish translations [Non-PRO]
Medical
German term or phrase: Erbgut
Erbgut
Tradeusz
Polish translation:genom, zespol cech dziedzicznych
Explanation:
Fachowo (w medycynie) tak to sie nazywa
"Genom - zespól genów zawarty w pojedynczym (haploidalnym) zespole chromosomów danego organizmu. Organizmy diploidalne posiadaja dwa genomy, pochodzace od organizmu matecznego i ojcowskiego, organizmy poliploidalne moga posiadac do kilkuset genomów."
Zrodlo: Encyklopedia onet.wiem.pl.

DUDEN:
Genom - einfacher Chromosomensatz einer Zelle, der deren Erbmasse (Erbgut - Synonim do Erbmasse - moje wyjasnienie)) darstellt.

Mniej fachowo: zespol cech dziedzicznych

Zalezy od kontekstu, ktorego niestety nie mamy :-)


Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3genom, zespol cech dziedzicznych
Alina Brockelt
4materiał genetyczny
Dariusz Kozłowski


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
materiał genetyczny


Explanation:

por.źródło (OnLine Wortschatz-Lexikon , Uni Leipzig):
Wort: Erbgut
Anzahl: 1128
Häufigkeitsklasse: 13 (d.h. der ist ca. 2^13 mal häufiger als das gesuchte Wort)
Sachgebiet: Medizin
Nachname
Mittelalter
Morphologie: erb|gut
Grammatikangaben: Wortart: Eigenname
Wortart: Substantiv
Geschlecht: sächlich
Flexion: das Erbgut, des Erbgut[e]s, dem Erbgut, das Erbgut
die Erbgüter, der Erbgüter, Erbgütern, Erbgüter


Relationen zu anderen Wörtern:

Synonyme: Erbe, Erbschaft, Erbteil, Nachlaß, Vermächtnis
ist Synonym von: Erbe, Erbschaft, Nachlaß, Vermächtnis
wird referenziert von: Geblüt
Links zu anderen Wörtern:
Grundform: Erbgut
Form(en): Erbgut, Erbguts, Erbgutes, Erbgütern, Erbgüter, Erbgute

Beispiel(e):
Das Erbgut einer bereits ausdifferenzierten Körperzelle muß dafür in eine entkernte Eihülle übertragen werden. (Quelle: Welt 1998)
Diese veränderte Nahrungspflanze trägt in ihrem Erbgut neben der Insekten- und Herbizidresistenz auch eine Information für die Resistenz gegen das Antibiotikum Ampicillin. (Quelle: Welt 1998)
In Pflanzen ist das Erbgut dagegen im Zellkern fest verknäult. (Quelle: Welt 1998)



    Reference: http://www.wortschatz.uni-leipzig.de/
Dariusz Kozłowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 317

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
genom, zespol cech dziedzicznych


Explanation:
Fachowo (w medycynie) tak to sie nazywa
"Genom - zespól genów zawarty w pojedynczym (haploidalnym) zespole chromosomów danego organizmu. Organizmy diploidalne posiadaja dwa genomy, pochodzace od organizmu matecznego i ojcowskiego, organizmy poliploidalne moga posiadac do kilkuset genomów."
Zrodlo: Encyklopedia onet.wiem.pl.

DUDEN:
Genom - einfacher Chromosomensatz einer Zelle, der deren Erbmasse (Erbgut - Synonim do Erbmasse - moje wyjasnienie)) darstellt.

Mniej fachowo: zespol cech dziedzicznych

Zalezy od kontekstu, ktorego niestety nie mamy :-)





    Reference: http://www.discovery-channel.de/de/pub/tv/wissenschaft/itemp...
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 662
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alszeg: genom -. Podrêczny s³ownik medyczny (polsko-niemiecki i niemiecko-polski, Warszawa 1998, Wydawnictwo lekarskie PZWL
2 hrs

agree  Grzegorz Cygan: Skoro pytanie jest "medyczne", to pewnie sie zgadza.
7 hrs
  -> Dziekuje! Wlasnie w tym problem, ze nie wiadomo co to za pytanie :-)

agree  Ewunia: Erbgut oznacza ' genom'
2 days53 mins