KudoZ home » German to Polish » Military / Defense

Fleckschuss

Polish translation: miejsce trafienia dokładnie w punkcie celowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Fleckschuß
Polish translation:miejsce trafienia dokładnie w punkcie celowania
Entered by: Crannmer

20:32 Aug 29, 2008
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense / Ballistik
German term or phrase: Fleckschuss
Kontekst: "Die mittleren Ausgabewerte sind Ihre Haltepunkte mit Fleckschuss" - w opisie tabeli balistycznych, a właściwie programu komputerowego do wyznaczania tych wartości
Dariusz Prochotta
Germany
odległości, dla których punkt celowania odpowiada miejscu trafienia
Explanation:
odległości, dla ktorych punkt celowania odpowiada miejscu trafienia

czyli

odległości, w ktorych tor pocisku przecina po raz drugi linie celowania

(a nie poziom wylotu, jak to by było w przypadku punktu upadku)

Podczas strzelania na odległości inne od odległości przystrzelenia strzelec musi wprowadzić poprawkę przez przesuniecie punktu celowania względem zamierzonego punktu trafienia. Szczególnie w przypadkach, kiedy cel jest dalej, niż odległość przystrzelenia, wpływ wprowadzenia lub nie tej poprawki jest bardzo znaczący.

Dobre wprowadzenie w tematykę:

http://militaria.wp.pl/kat,27395,wid,8543224,wiadomosc.html?...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi. Czuje się zaszczycony należeć od tej chwili do grona wielbicieli Pana Crannmera - to był po prostu strzał w dychę. Wczytałem się wcześniej w temat, ale tak precyzyjnie bym tego nigdy nie sformuował.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4odległości, dla których punkt celowania odpowiada miejscu trafienia
Crannmer
4Punkt upadku
Sylvia Steinweber
Summary of reference entries provided
jerzy cieslik77

Discussion entries: 1





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Punkt upadku


Explanation:
...lub tabelaryczny punkt upadku.
Polecam lekture najpierw artykulu na wikipedii a potem sciaga.pl


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Visierlinie
    Reference: http://www.sciaga.pl/tekst/68474-69-fizyka_strzalu
Sylvia Steinweber
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ausgabewerte für Haltepunkte mit Fleckschuss
odległości, dla których punkt celowania odpowiada miejscu trafienia


Explanation:
odległości, dla ktorych punkt celowania odpowiada miejscu trafienia

czyli

odległości, w ktorych tor pocisku przecina po raz drugi linie celowania

(a nie poziom wylotu, jak to by było w przypadku punktu upadku)

Podczas strzelania na odległości inne od odległości przystrzelenia strzelec musi wprowadzić poprawkę przez przesuniecie punktu celowania względem zamierzonego punktu trafienia. Szczególnie w przypadkach, kiedy cel jest dalej, niż odległość przystrzelenia, wpływ wprowadzenia lub nie tej poprawki jest bardzo znaczący.

Dobre wprowadzenie w tematykę:

http://militaria.wp.pl/kat,27395,wid,8543224,wiadomosc.html?...


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 88
Grading comment
Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi. Czuje się zaszczycony należeć od tej chwili do grona wielbicieli Pana Crannmera - to był po prostu strzał w dychę. Wczytałem się wcześniej w temat, ale tak precyzyjnie bym tego nigdy nie sformuował.




Reference comments


19 hrs
Reference

Reference information:
trafienie / strzal w cel

jerzy cieslik77
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Crannmer: ???
1 hr