KudoZ home » German to Polish » Names (personal, company)

Pommersches Landesmuseum

Polish translation: Muzeum Pomorza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Pommersches Landesmuseum
Polish translation:Muzeum Pomorza
Entered by: skowronek

14:09 Mar 12, 2008
German to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Names (personal, company)
German term or phrase: Pommersches Landesmuseum
W literaturze drukowanej i internecie spotykałam już różne tłumaczenia: Pomorskie Muzeum Krajowe, Muzeum Pomorza Zachodniego i inne.
Wydaje mi się, że rzecz powinna się nazywać Muzeum Pomorza (z jednej strony trochę mylące dla Polaków żyjących w Polsce, bo Pomorze kojarzy się tylko z polskim Pomorzem, ale z drugiej strony historycznie patrząc Pomorze należało do różnych nacji a teraz jest po prostu podzielone) lub Muzeum Landu Pomorze. Jakie macie zdanie na ten temat? Pomorze Zachodnie to chyba też nie za bardzo, bo tu nie ma mowy o Hinterpommern (tak samo jak i o Vorpommern).
http://www.pommersches-landesmuseum.de/
skowronek
Germany
Muzeum Pomorza
Explanation:
IMO Muzeum Pomorza jest OK. W nazwie jest Landesmuseum, bo prawdopodobnie land Mecklenburg-Vorpommern jest organem założycielskim (o ile ten termin ma zastosowanie do niemieckiej instytucji), ale taki szczegół IMO można opuścić w polskiej wersji nazwy.

Termin Pommern dotyczył olbrzymiego obszaru - obejrzyj mapę "Provinz Pommern 1849" http://www.raremaps.de/mapsgermany3.html
Rozpiętość geograficzna prowincji Pommern: The map reaches from Damgarten on the Ostsee in the west to Wittenberg and Ossecken on the Ostsee in the east.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Muzeum Pomorza
Andrzej Mierzejewski
3Pomorskie muzeum regionalne
Iwona Palka


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Pomorskie muzeum regionalne


Explanation:
hth



Iwona Palka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Muzeum Pomorza


Explanation:
IMO Muzeum Pomorza jest OK. W nazwie jest Landesmuseum, bo prawdopodobnie land Mecklenburg-Vorpommern jest organem założycielskim (o ile ten termin ma zastosowanie do niemieckiej instytucji), ale taki szczegół IMO można opuścić w polskiej wersji nazwy.

Termin Pommern dotyczył olbrzymiego obszaru - obejrzyj mapę "Provinz Pommern 1849" http://www.raremaps.de/mapsgermany3.html
Rozpiętość geograficzna prowincji Pommern: The map reaches from Damgarten on the Ostsee in the west to Wittenberg and Ossecken on the Ostsee in the east.


Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dziękuję