KudoZ home » German to Polish » Other

Rechnung tragen

Polish translation: wziąć pod uwagę / w rachubę; uwzględnić


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rechnung tragen
Polish translation:wziąć pod uwagę / w rachubę; uwzględnić
Entered by: Lajla

14:55 May 22, 2005
German to Polish translations [PRO]
Other
German term or phrase: Rechnung tragen
Trotz entsprechender Zellen- und Bauteilausführung können durch den Betrieb „Restgefahren” hervorgerufen werden, denen durch den Anwender und Betreiber insbesondere durch das Bedienpersonal mit entsprechender Einweisung, Sicherheitsschulung und Beachtung von Vorsichtsmaßnahmen Rechnung getragen werden muss...
Lajla
tutaj: przeciwdziałać
Explanation:
Mimo odpowiedniego wykonania urządzenia i jego podzespołów podczas eksploatacji mogą występować zagrożenia, którym użytkownik i inwestor muszą przeciwdziałać zwłaszcza przez odpowiedni instruktaż personelu, szkolenia bezpieczeństwa oraz przestrzeganie szystkich środków ostrożności
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Mysle, ze zarowno wziąć pod uwagę / w rachubę jak i uwzglednic to bardzo dobre tlumaczenia "Rechnung tragen", za ktore bardzo dziekuje obu Paniom. Uzyje jednak kontekstowego tlumaczenia Jerzego i nagrodze go punktami przetlumaczenie calego zdania. Przy instrukcjach obslugi liczacych kilkadziesiat stron jestem zawsze bardzo wdzieczna za kazdy strzep zdania, ktorego nie musze sama formulowac... Dzieki! :) :) :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tutaj: przeciwdziałać
Jerzy Czopik
3 +1uwzglednicAleksandra Kwasnik
3wziąć pod uwagę / w rachubę
Anna Bittner


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tutaj: przeciwdziałać


Explanation:
Mimo odpowiedniego wykonania urządzenia i jego podzespołów podczas eksploatacji mogą występować zagrożenia, którym użytkownik i inwestor muszą przeciwdziałać zwłaszcza przez odpowiedni instruktaż personelu, szkolenia bezpieczeństwa oraz przestrzeganie szystkich środków ostrożności

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 490
Grading comment
Mysle, ze zarowno wziąć pod uwagę / w rachubę jak i uwzglednic to bardzo dobre tlumaczenia "Rechnung tragen", za ktore bardzo dziekuje obu Paniom. Uzyje jednak kontekstowego tlumaczenia Jerzego i nagrodze go punktami przetlumaczenie calego zdania. Przy instrukcjach obslugi liczacych kilkadziesiat stron jestem zawsze bardzo wdzieczna za kazdy strzep zdania, ktorego nie musze sama formulowac... Dzieki! :) :) :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Cygan
1 hr

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wziąć pod uwagę / w rachubę


Explanation:
moje propozycje

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 372

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
uwzglednic


Explanation:
-

Aleksandra Kwasnik
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rjz
1 hr