ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Polish » Other

Schreckschußpistole

Polish translation: pistolet hukowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schreckschußpistole
Polish translation:pistolet hukowy
Entered by: iceblue

08:44 Sep 29, 2005
German to Polish translations [PRO]
Other
German term or phrase: Schreckschußpistole
Czy to to samo co atrapa?
iceblue
Austria
pistolet hukowy
Explanation:
straszak to nazwa (raczej) popularna broni hukowej

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2005-09-29 09:09:02 GMT)
--------------------------------------------------

Pistolet hukowy, który ma zastosowanie przede wszystkim jako straszak (m.in. używany jest do odstraszania ptactwa) nie wymaga specjalnego pozwolenia na jego posiadanie.

http://www.goleniowska.com/wtorek/artyk.php?id=1779

Do napadu i obrony
Ma same zalety: niewiele kosztuje, wygląda jak prawdziwa broń i - co najważniejsze - robi dużo hałasu. Pistolet hukowy może kupić każdy: i bandyta, i osoba chcąca się przed nim obronić.
Broń alarmowa cieszy się coraz większym powodzeniem, niestety także wśród przestępców. Z pistoletu hukowego korzystał m.in. 45-letni mężczyzna, który w minioną środę w Puławach wtargnął do apteki. Okazało się, że w ręce trzymał zwykły straszak.

http://koziolek.pl/archiwum2.php?id=13867&k=all&ad=27&am=02&...
Selected response from:

Joannex
Grading comment
Wlasnie tez znalazlam takie okreslenie w necie. Dziekuje za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pistolet hukowyJoannex
4pistolet gazowy
Radello
3 +1straszak
krzysiek12


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Schreckschußpistole
straszak


Explanation:
niebardzo jak atrapa bo wyglada jak prawdziwy i strzela jak prawdziwy (błysk,huk itp)

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-09-29 08:59:43 GMT)
--------------------------------------------------

no nie to samo
"Naj
Podczas rewizji w domu Jarosława B. policjanci znaleźli rewolwer gazowy, na który
nie miał pozwolenia, i pistolet straszak. Zrabowana biżuteria była już w ...
www.naj.pl/bizz/naj/a/tekst.jsp?place=bizz_ naj_main_a&news_cat_id=11&news_id=9788 - 25k "

krzysiek12
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rjz
12 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Schreckschußpistole
pistolet hukowy


Explanation:
straszak to nazwa (raczej) popularna broni hukowej

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2005-09-29 09:09:02 GMT)
--------------------------------------------------

Pistolet hukowy, który ma zastosowanie przede wszystkim jako straszak (m.in. używany jest do odstraszania ptactwa) nie wymaga specjalnego pozwolenia na jego posiadanie.

http://www.goleniowska.com/wtorek/artyk.php?id=1779

Do napadu i obrony
Ma same zalety: niewiele kosztuje, wygląda jak prawdziwa broń i - co najważniejsze - robi dużo hałasu. Pistolet hukowy może kupić każdy: i bandyta, i osoba chcąca się przed nim obronić.
Broń alarmowa cieszy się coraz większym powodzeniem, niestety także wśród przestępców. Z pistoletu hukowego korzystał m.in. 45-letni mężczyzna, który w minioną środę w Puławach wtargnął do apteki. Okazało się, że w ręce trzymał zwykły straszak.

http://koziolek.pl/archiwum2.php?id=13867&k=all&ad=27&am=02&...


Joannex
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Wlasnie tez znalazlam takie okreslenie w necie. Dziekuje za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć
32 mins

agree  Crannmer
2 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Schreckschußpistole
pistolet gazowy


Explanation:
= Pistole, die mit Gas- od. Platzpatronen geladen wird [u. zum Abfeuern von Schreckschüssen dient] (Duden)

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2005-09-29 09:36:07 GMT)
--------------------------------------------------

Chyba Duden podaje trochę niedokładną definicję.

Z drugiej strony w Schreckschusspistole można używać zarówno nabojów hukowych, jak i gazowych...

Radello
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8