KudoZ home » German to Polish » Other

Sprachbewegung

Polish translation: ruch na rzecz języka migowego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sprachbewegung
Polish translation:ruch na rzecz języka migowego
Entered by: Crannmer

05:28 Feb 18, 2006
German to Polish translations [PRO]
Science - Other / office
German term or phrase: Sprachbewegung
Der integrative Prozess bestünde vorrangig darin, dass im Blick auf verschiedene Ausprägungen der Menschen die gleiche Wertebene hergestellt wird. So gesehen ist beispielsweise auch die Gebärdensprachbewegung als integrativer prozess zu sehen.
ewa73
ruch (obrony, popularyzacji, wspierania) jezyka migowego
Explanation:
ruch (obrony, walki o prawa, popularyzacji, wspierania, cholerawieco) jezyka migowego

analogicznie do ruchu kobiecego czy robotniczego

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2006-02-18 19:51:46 GMT)
--------------------------------------------------

slowa podane w nawiasie maja za zadanie wylacznie podkreslic, ze "ruch" dziala tutaj wylacznie w znaczeniu przenosnym. Wlasnie jak te inne ruchy spoleczne.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3ruch (obrony, popularyzacji, wspierania) jezyka migowego
Crannmer
3język migowyMagdallena


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
język migowy


Explanation:
gestykulacja podczas używania języka migowego

Magdallena
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Gebärdensprachbewegung
ruch (obrony, popularyzacji, wspierania) jezyka migowego


Explanation:
ruch (obrony, walki o prawa, popularyzacji, wspierania, cholerawieco) jezyka migowego

analogicznie do ruchu kobiecego czy robotniczego

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2006-02-18 19:51:46 GMT)
--------------------------------------------------

slowa podane w nawiasie maja za zadanie wylacznie podkreslic, ze "ruch" dziala tutaj wylacznie w znaczeniu przenosnym. Wlasnie jak te inne ruchy spoleczne.

Crannmer
PRO pts in category: 464
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Zukowski: wspierania, popularyzacji - tak, ale chyba nie obrony - przed czym mia³by byæ jêzyk migowy broniony?
8 hrs
  -> thx. W niektorych kregach decyzyjnych jezyk migowy i jego edukacja traktowany jest jako przeszkoda integracyjna i dlatego mniej lub bardziej otwarcie zwalczany.

agree  Magdallena: zgadzam sie, jesli o to chodzi w tym kontekscie, ale nie moze byc sam "ruch jezyka migowego", bo to niezrozumiale, wtedy trzeba wlasnie dodac np. "popularyzacji" albo cos innego
21 hrs
  -> thx. I tu lezy problem. Te inne wyrazenia (ruch kobiecy i.e.) doskonale radza sobie bez dod. epitetow (poza dowcipami na niskim poziomie ;-), natomiast jezyk migowy nie. Ale z dostepnego kontekstu nie sposob okreslic, ktory dod. epitet bedzie tutaj ok.

agree  Danuta Polanska: To mo¿e ruch na rzecz jêzyka migowego... :-))
1 day10 hrs
  -> thx. Bardzo dobra propozycja i sposob na rozwiazanie problemu.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): A_Lex