KudoZ home » German to Polish » Other

Reißverschlussverfahren

Polish translation: zasada/procedura zamka blyskawicznego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Reißverschlussverfahren
Polish translation:zasada/procedura zamka blyskawicznego
Entered by: A_Lex

13:45 Sep 7, 2006
German to Polish translations [PRO]
Other / Straßenverkehr/ Autobahn
German term or phrase: Reißverschlussverfahren
Das so genannte Reißverschlussverfahren (§ 7 Abs. 4 StVO), wonach bei einer Fahrbahn mit mehreren Fahrstrei- fen, von denen einer endet oder aus sonstigen Gründen nicht durchgehend befahren werden kann, den am Weiter- fahren gehinderten Fahrzeugen unmittelbar vor dem Beginn der Verengung der Wechsel auf den benachbarten
Fahrstreifen zu ermöglichen ist, findet auf dem Beschleunigungsstreifen einer Autobahn keine Anwendung.


wiem, na czym to polega (mniej więcej ;-) ), potrzebuję polskiej nazwy na to "zjawisko"
A_Lex
Poland
zasada/procedura zamka blyskawicznego
Explanation:
zasada/procedura zamka blyskawicznego

--------------------------------------------------
Note added at 19 Min. (2006-09-07 14:05:38 GMT)
--------------------------------------------------

Zasada jest taka, ze jedzie sie dwoma pasami do samego konca iw ostatniej chwili puszcza sie po jednym aucie z kazdego pasa (zasada zamka blyskawicznego).

.. nie wydłużać kolejek iz zamkniętego pasa włączać się metodą "nie przerywającą snu", znaczy płynnie czyli zgodnie z zasadą zamka błyskawicznego.


Tu by się przydała nowela prawa na wzór niemiecki - zasada zamka błyskawicznego: nikt nie zmienia pasa aż do samej przeszkody, dopiero tu ...


Powinna być wprowadzona jednoznaczna zasada - wydzielony pas służy tylko do skrętu w ... najbardziej efektywny czyli metodą zamka błyskawicznego (suwaka ). ...

Przy procedurze zamka błyskawicznego obowiązuje zasada, że zmiana kończącego się pasa jazdy na ogólnie przejezdny pas ruchu może nastąpić dopiero ...

jest to niepisana dotychczas zasada ale stosowana z bardzo pozytywnym skutkiem ... że zasada zamka błyskawicznego nie jest formalnie zapisana w przepisach, ...


Nie wiedzieć czemu, u nas nie działa prosta, skuteczna i sprawiedliwa zasada "zamka błyskawicznego" przy zwężeniu, u nas musi być kolejka jak w ...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zasada/procedura zamka blyskawicznego
Crannmer
4jazda na suwakTamod


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zasada/procedura zamka blyskawicznego


Explanation:
zasada/procedura zamka blyskawicznego

--------------------------------------------------
Note added at 19 Min. (2006-09-07 14:05:38 GMT)
--------------------------------------------------

Zasada jest taka, ze jedzie sie dwoma pasami do samego konca iw ostatniej chwili puszcza sie po jednym aucie z kazdego pasa (zasada zamka blyskawicznego).

.. nie wydłużać kolejek iz zamkniętego pasa włączać się metodą "nie przerywającą snu", znaczy płynnie czyli zgodnie z zasadą zamka błyskawicznego.


Tu by się przydała nowela prawa na wzór niemiecki - zasada zamka błyskawicznego: nikt nie zmienia pasa aż do samej przeszkody, dopiero tu ...


Powinna być wprowadzona jednoznaczna zasada - wydzielony pas służy tylko do skrętu w ... najbardziej efektywny czyli metodą zamka błyskawicznego (suwaka ). ...

Przy procedurze zamka błyskawicznego obowiązuje zasada, że zmiana kończącego się pasa jazdy na ogólnie przejezdny pas ruchu może nastąpić dopiero ...

jest to niepisana dotychczas zasada ale stosowana z bardzo pozytywnym skutkiem ... że zasada zamka błyskawicznego nie jest formalnie zapisana w przepisach, ...


Nie wiedzieć czemu, u nas nie działa prosta, skuteczna i sprawiedliwa zasada "zamka błyskawicznego" przy zwężeniu, u nas musi być kolejka jak w ...

Crannmer
PRO pts in category: 464
Grading comment
dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć: Niestety w Berlinie ta zasada tez nie funkcjonuje :-)
17 hrs
  -> thx. Wszedzie znajdzie sie jakis los (Elch).

1404 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jazda na suwak


Explanation:
jazda na zakładkę

Tamod
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 98