KudoZ home » German to Polish » Other

Podiumsdiskussion

Polish translation: dyskusja panelowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Podiumsdiskussion
Polish translation:dyskusja panelowa
Entered by: Uwe Kirmse

11:38 May 22, 2002
German to Polish translations [PRO]
German term or phrase: Podiumsdiskussion
Bei einer Tagung. - So richtig weiß ich gar nicht, was das ist. Vielleicht sitzen die Leute da wirklich auf einem Podium und diskutieren, und unten im Saal die Tagungsteilnehmer müssen zuhören?
Uwe Kirmse
podium dyskusyjne
Explanation:
znalazłem taki link. Jest tam zdjęcie, na którym tak to wygląda, jak piszesz :-)
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
W pierwszym momencie wydawalo mi sie odwrocone do gory nogami, ale im bardzie sie zastanawiam, tym bardziej sklaniam sie do przyjecia tego okreslenia, jednak bardziej jako nazwy imprezy niz samej dyskusji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dyskusja panelowa
Staszek Gierlicki
4dyskusja na podiumZbigniew Balawender
3podium dyskusyjne
Andrzej Lejman


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dyskusja na podium


Explanation:
Genau so etwas ist es.
Die Teilnehmer dürfen nicht nur zuhören, sondern im Anschluß an die Diskussion Fragen an die Diskutanten stellen.

Diese Form von Diskussion kenne ich allerdings aus Polen nicht. Fast alle im Internet auffindbaren Treffer zu "dyskusja na podium" stammen von in Deutschland betriebenen Domänen, was darauf hindeuten könnte, dass die polnische Bezeichnung als Übersetzung aus dem Deutschen kreiert wurde.
Pozdrawiam
ZB


    Reference: http://www.dpjv.de/pdf/DPJZ2_2001.pdf
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podium dyskusyjne


Explanation:
znalazłem taki link. Jest tam zdjęcie, na którym tak to wygląda, jak piszesz :-)


    Reference: http://www.austriapol.com/Panorama2002/Styczen/Styczen.htm
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748
Grading comment
W pierwszym momencie wydawalo mi sie odwrocone do gory nogami, ale im bardzie sie zastanawiam, tym bardziej sklaniam sie do przyjecia tego okreslenia, jednak bardziej jako nazwy imprezy niz samej dyskusji.

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dyskusja panelowa


Explanation:
Uwe,
to podium dyskusyjne to zapewne jest jakieś tłumaczenie (sam link na to wskazuje). W Polsce to na 100 procent nazywa się dyskusja panelowa.
Sam już w na kilku takich tłumaczyłem

Staszek Gierlicki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 36