KudoZ home » German to Polish » Other

Beschluss Bl. 14 SB

Polish translation: Postanowienie strona 14 tomu/działu szczególnego akt rejestrowych (str. 14 tomu szcz. akt rej.)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Beschluss Bl. 14 SB
Polish translation:Postanowienie strona 14 tomu/działu szczególnego akt rejestrowych (str. 14 tomu szcz. akt rej.)
Entered by: Zbigniew Balawender

17:35 Jul 11, 2002
German to Polish translations [PRO]
German term or phrase: Beschluss Bl. 14 SB
chodzi dok³adnie o skróty Bl. i SB w kontekœcie uchwa³y i statutu spó³ki
xxxBasia Witek
p. wyjasnienie
Explanation:
Bl. = Blatt = strona
SB = Sonderband = dział/tom szczególny akt rejestrowych

Oczywiscie chodzi tu tylko pośrednio o uchwały i statut spółki.
Przede wszystkim chodzi w tych skrótach o wpisy dotyczące spółek i ich statutów do "Handelsregister", w Posce znanego jako "Krajowy Rejestr Sądowy".
Już na ten temat kiedyś tutaj pisałem, odsyłam zatem do mojej poprzedniej, stosunkowo wyczerpującej, odpowiedzi.
http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=15265&id=141588
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
Serdecznie dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Rozwiały one mój ostatni problem z ww. tłumaczeniem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1p. wyjasnienieZbigniew Balawender
3 -1uchwala na karcie nr 14 zbioru uchwalGrzegorz Cygan


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
uchwala na karcie nr 14 zbioru uchwal


Explanation:
Mysle, ze chodzi o o jakis zbior uchwal spolki, skladajacy sie z poszczegolnych kart. Pewnie pelni role zbioru oficjalnego, podobnie jak dzienniki ustaw: jezeli jakas uchwala w konkretnym ksztalcie znajduje sie w owym zbiorze, to nikt ze wspolnikow nie moze pozniej mowic, ze nie zostala uchwalona albo ze ma ona tak naprawde inna tresc niz ta w oficjalnym zbiorze uchwal spolki. Poza tym moze tez byc tak, ze uchwala nabiera mocy dopiero po publikacji w ww. zbiorze.


    Reference: http://wortschatz.uni-leipzig.de/
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Angela Nowicki: Swietna strona!! Dziêki za link - od razu doda³am do faworytów!
9 mins

disagree  Zbigniew Balawender: Link dobry, choæ w tym przypadku niezbyt pomocny. Interpretacja b³êdna.
31 mins

disagree  Jerzy Czopik: nie tedy droga
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
p. wyjasnienie


Explanation:
Bl. = Blatt = strona
SB = Sonderband = dział/tom szczególny akt rejestrowych

Oczywiscie chodzi tu tylko pośrednio o uchwały i statut spółki.
Przede wszystkim chodzi w tych skrótach o wpisy dotyczące spółek i ich statutów do "Handelsregister", w Posce znanego jako "Krajowy Rejestr Sądowy".
Już na ten temat kiedyś tutaj pisałem, odsyłam zatem do mojej poprzedniej, stosunkowo wyczerpującej, odpowiedzi.
http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=15265&id=141588



    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=15265&id=141588
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341
Grading comment
Serdecznie dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Rozwiały one mój ostatni problem z ww. tłumaczeniem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: tak: postanowienie strona 14 tomu szcz. akt rej. (zeby nie trzeba bylo szukac)
55 mins