KudoZ home » German to Polish » Other

Siegelverzeichnis

Polish translation: spis/skorowidz zawierajacy siglum bibliotek, zakodowanych nazw bibliotek


19:40 Jan 18, 2008
German to Polish translations [PRO]
Other / Bibliothekswesen
German term or phrase: Siegelverzeichnis
Poszukuję polskiego odpowiednika.
Chodzi o Bibliotheksiegel. Każda biblioteka w de ma swój "Siegel" czyli taki numer rozpoznawczy (nie pieczęć!!!) i istnieją spisy (listy) tych numerów, i to się nazywa właśnie "Siegelverzeichnis". Opisowe tłumaczenie mogłoby być np. takie "Wykaz numerów identyfikacyjnych bibliotek", ale może jest jakiś odpowiednik?
Przykład tu:
http://www.sub.uni-hamburg.de/nzk/sigelhh.htm
Alina Brockelt
Polish translation:spis/skorowidz zawierajacy siglum bibliotek, zakodowanych nazw bibliotek
Explanation:
Siglum - znak biblioteki przechowującej dokument, znajdujący się w opisie danego dokumentu. Patrz http://umcs.net.pl/index.php?act=Attach&type=post&id=384 oraz Polnisch - Wörterbuch für Bibliotheken autorstwa Ewy Baglajewskiej-Miglus
Selected response from:

antares
Grading comment
To jest to! Wielkie dzięki. Zrobiłam z tego "wykaz siglów bibliotek".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spis/skorowidz zawierajacy siglum bibliotek, zakodowanych nazw bibliotekantares
4znak bibliotecznyTamod


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
znak biblioteczny


Explanation:
EKSLIBRIS – znak książkowy, zwany też księgoznakiem. Niewielka rycina wykonana wybraną, przeważnie szlachetną techniką graficzną (drzeworyt, akwaforta, miedzioryt i in.), naklejana na wewnętrznej stronie okładki książki dla oznaczania księgozbioru. Oprócz nazwiska właściciela zawiera zwykle motyw graficzny związany z jego upodobaniem lub charakterem księgozbioru. Bywa wybitnym dziełem grafiki. Pierwszy ekslibris graficzny powstał ok. 1470 w Bawarii, w Polsce – na pocz. XVI w. Ekslibrisy są przedmiotami zbieractwa.


    Reference: http://bpochota.waw.pl/index.php?option=com_content&task=vie...
    Reference: http://www.cdniku.pl/pliki/32.pdf
Tamod
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 98
Notes to answerer
Asker: Tu nie chodzi o exlibris tylko o zwykly numer biblioteki.


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spis/skorowidz zawierajacy siglum bibliotek, zakodowanych nazw bibliotek


Explanation:
Siglum - znak biblioteki przechowującej dokument, znajdujący się w opisie danego dokumentu. Patrz http://umcs.net.pl/index.php?act=Attach&type=post&id=384 oraz Polnisch - Wörterbuch für Bibliotheken autorstwa Ewy Baglajewskiej-Miglus


    Reference: http://umcs.net.pl/index.php?act=Attach&type=post&id=384
antares
PRO pts in category: 4
Grading comment
To jest to! Wielkie dzięki. Zrobiłam z tego "wykaz siglów bibliotek".