KudoZ home » German to Polish » Other

Rueckmeldung (an der Uni)

Polish translation: odnowienie immatrykulacji


12:39 Jan 8, 2003
German to Polish translations [Non-PRO]
German term or phrase: Rueckmeldung (an der Uni)
Rueckmeldung (an der Uni)jak to nazwaæ po polsku - obligatoryjne wymeldowanie wypisanie siê z semestru ???
Tradeusz
Polish translation:odnowienie immatrykulacji
Explanation:
wiele trafien w guglu
PONS tlumaczy to jako: ponowna immatrykulacja

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-08 13:27:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Po komentarzu D. Kozlowskiego rewiduje sie i zmieniam moja propozycje na \"ponowne wpisanie na liste studentow\", ale moze ktos znajdzie cos bardziej odpowiedniego.
Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
Brzmiało dla mnie zbyt "łacińsko" ale dałem się przekonać ! Pozdrawiam !!! Tradeusz
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4odnowienie immatrykulacji
Alina Brockelt
5Ponowne podjęcie studiów
Ewunia


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
odnowienie immatrykulacji


Explanation:
wiele trafien w guglu
PONS tlumaczy to jako: ponowna immatrykulacja

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-08 13:27:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Po komentarzu D. Kozlowskiego rewiduje sie i zmieniam moja propozycje na \"ponowne wpisanie na liste studentow\", ale moze ktos znajdzie cos bardziej odpowiedniego.


    Reference: http://www.agh.edu.pl/bip/49/immatr.html
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 662
Grading comment
Brzmiało dla mnie zbyt "łacińsko" ale dałem się przekonać ! Pozdrawiam !!! Tradeusz

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Kozłowski: Przy czym warto zauwa¿yæ, ¿e ¿aden student w Polsce nie pos³uguje siê s³owem "immatrykulacja". U nas zostaje siê wpisanym na listê studentów, b¹dŸ z niej skreœlonym... Immatrykulacja nie bêdzie zrozumia³a dla zdecydowanej wiêkszoœci...
25 mins
  -> To prawda, nie we wszystkim jestem na biezaco, jezeli chodzi o polskie realia. To moze: "ponowne wpisanie na liste studentow"?

agree  Pawel Czernecki: mo¿e: odnowienie wpisu na uczelniê
48 mins

agree  Jerzy Czopik: po naszemu bylo po prostu: reaktywacja
1 hr

agree  Grzegorz Cygan: Moj faworyt:propozycja EPPE ("odnowienie wpisu... i w zal. od kont. mozna dodac "... (studenta) na uczelnie". Zas @ponownie wpisuje sie na lis. st.@ w Polsce tych, ktorzy w jakis sposob "zawalili" studia i z tej listy ich skresl. Ten wariant wiec odpada.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Ponowne podjęcie studiów


Explanation:
Moja propozycja tłumaczenia w nawiązaniu do propozycji Pana Darka

Ewunia
Poland
PRO pts in pair: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pawel Czernecki: Rueckmeldung sie robi co semestr, niezaleznie od tego, czy sie studia przerywa, czy nie, ale moge sie mylic
10 mins

neutral  Grzegorz Cygan: Nie chodzi o ponowne podjecie studiow, lecz o meldowanie sie co semestr w administracji uczelni (w zasadzie musza to robic wszyscy studenci niemieckich uczelni). Patrz wyzej.
1 day2 hrs