KudoZ home » German to Polish » Other

Landratsamt

Polish translation: starostwo powiatowe


11:24 Jul 1, 2003
German to Polish translations [PRO]
German term or phrase: Landratsamt
S³owniki podaj¹ "starostwo".
Zgadzacie siê z tym?

Z góry dziêkujê i pozdrawiam
Pawe³
Paulus
Polish translation:starostwo powiatowe
Explanation:
lub starostwo powiatu xyz, ale
jak najbardziej starostwo!
Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
Bardzo dziękuję :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3starostwo powiatowe
Alina Brockelt
4 +2urzad powiatowy
Jerzy Czopik
5starostwo lub urzad
Uwe Kirmse


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
urzad powiatowy


Explanation:
Dla mniej najbardziej adekwatne

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak
12 mins

agree  Lucyna Długołęcka
19 mins

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
starostwo powiatowe


Explanation:
lub starostwo powiatu xyz, ale
jak najbardziej starostwo!



    Reference: http://www.google.de/search?hl=de&ie=ISO-8859-1&q=starostwo+...
    Reference: http://www.google.de/search?q=starostwo+powiatowe&ie=ISO-885...
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 662
Grading comment
Bardzo dziękuję :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO: Jestem zdecydowanie za
1 hr
  -> No to sie ciesze :-)

agree  Uwe Kirmse: Rowniez zdecydowanie za, mimo ze niektore starostwa nazywaja siebie tez "Urzedem Powiatowym". patrz tez nizej.
2 hrs
  -> Tez to zauwazylam, ale sadze, ze bardziej "na czasie" jest starostwo no i trafien w guglu wiecej.

agree  Ewunia: Starostwo
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
starostwo lub urzad


Explanation:
Wlasciwie popieram odpowiedz Aliny, bo moim zdaniem tak brzmi obecna nazwa oficjalna. Dodam jednak jeszcze pare uwag:

Na guglu mozna znalezc i to i tamto, ciekawie bedzie dopiero, kiedy poszuka sie "starostwo powiatowe" + "urzad powiatowy". Na dole podaje 2 wyniki tego poszukiwania.
Uwagi:
1. Chodziez: Nazwa brzmi St. P., ale na dole na stronie jest napis "Urz. P."
2. Pila: Adres i telefon starostwa i urzedu sa identyczne.

I jeszcze cos:
Na www.googlefight.com porownanie "urzad powiatowy" versus "starostwo powiatowe" daje nastepujacy wynik:

Number of results on Google for the keywords "urząd powiatowy" and "starostwo powiatowe":

"urząd powiatowy" (808 results)
versus
"starostwo powiatowe" (31 600 results)


The winner is: "starostwo powiatowe"!

A to z wielka przewaga.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-01 15:08:12 (GMT)
--------------------------------------------------

Aha, kliknijcie na te strone z Chodziezy, fajna dziewczyne tam maja w Starostwie! Czy to starosta czy najladniejsza sekretarka?

Entschuldigung an alle FeminstInnen für diese sexistische Äußerung! (A to trzeba bylo po niemiecku ze wzgledu na duze \"I\".)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-01 15:08:55 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, FeministInnen :-)


    Reference: http://www.chodziez-powiat.pl/html/starostwo.html
    Reference: http://www.pabianice.inforex.pl/urzedy_instytucje/index.php
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474