KudoZ home » German to Polish » Other

Federspeicherbremse

Polish translation: hamulec buforowy (zderzakowy)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Federspeicherbremse
Polish translation:hamulec buforowy (zderzakowy)
Entered by: Tomasz Niedbala

09:09 Jun 25, 2004
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
German term or phrase: Federspeicherbremse
W lokomotywie
Klet
hamulec buforowy (zderzakowy)
Explanation:
prpo.
w lokomotywach "zderzaki" to chyba "bufory"
Selected response from:

Tomasz Niedbala
Poland
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1hamulec sprężynowy
SATRO
2 -1hamulec buforowy (zderzakowy)
Tomasz Niedbala


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hamulec sprężynowy


Explanation:
Propozycja

9. przewidziany pierwotnie dla dziewiątek hamulec postojowy hydrauliczny (taki jak na EM10-001 i 002) okazał się zawodny w eksploatacji wskutek częstych nieszczelności układu. Dlatego też zmieniono go na hamulec sprężynowy (taki sam jest na EM10-101 i 102). Na kilku lokach po hamulcu hydraulicznym pozostała "martwa" kontrolka na pulpicie pomocnika.




    Reference: http://www.republika.pl/mpksmolinscy/strony1/ep09czy.htm
SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 366

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: Federspeicherbremse = hamulec sprężynowy akumulacyjny/hamulec z akumulatorem sprężynowym
1827 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
hamulec buforowy (zderzakowy)


Explanation:
prpo.
w lokomotywach "zderzaki" to chyba "bufory"



    Reference: http://www.eib-t.de/lexikon/federspb.htm
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Crannmer: Federspeicherbremse = hamulec sprężynowy akumulacyjny/hamulec z akumulatorem sprężynowym. Rodzaj hamulca awaryjnego albo postojowego, w którym energia użytkowana do zaciśnięcia hamulca zmagazynowana jest w napiętej sprężynie. Wpis należy zmienić.
1827 days