KudoZ home » German to Polish » Other

Tenside

Polish translation: substancje powierzchniowo czynne


13:28 Feb 22, 2005
German to Polish translations [PRO]
Other
German term or phrase: Tenside
Zawartosc zimowego plynu do spriskiwaczy
letus
Polish translation:substancje powierzchniowo czynne
Explanation:
Uwierz mi na słowo, stykam się z tym w tłumaczeniach dla mojego stałego klienta... Mówi sie na to też tensydy, ale ja wolę s.p.c.

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2005-02-22 14:02:13 GMT)
--------------------------------------------------

Środki utrzymania czystości są grupą produktów codziennego użytku, których zużycie w rozwiniętych społecznościach stale wzrasta. Mimo ogromnej różnorodności dostępnych na rynku preparatów i różnych obszarów ich zastosowań, łączy je wspólna cecha: niemal wszystkie zawierają tzw. substancje powierzchniowo czynne, czyli detergenty, których roztwory wodne lub emulsje ułatwiają usuwanie zabrudzeń z powierzchni ciał stałych, np. tkanin, szkła, ceramiki i metali.

http://gotowce.com.pl/prace/2690.htm
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3substancje powierzchniowo czynne
SATRO
4 +1¶rodki powierzchniowo czynne
Jerzy Czopik
4zwi±zki powierzchniowo czynnerjz


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
¶rodki powierzchniowo czynne


Explanation:
http://www.google.de/search?hl=de&rls=GGLD,GGLD:2004-12,GGLD...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-02-22 13:43:49 GMT)
--------------------------------------------------

ew. tensydy, choć to kalka: http://www.google.de/search?hl=de&rls=GGLD,GGLD:2004-12,GGLD...

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 490

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radson: no wlasnie... czemu nie tensydy... jeszcze z lekcji chemii w podstawówce pamietam :o)
13 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
substancje powierzchniowo czynne


Explanation:
Uwierz mi na słowo, stykam się z tym w tłumaczeniach dla mojego stałego klienta... Mówi sie na to też tensydy, ale ja wolę s.p.c.

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2005-02-22 14:02:13 GMT)
--------------------------------------------------

Środki utrzymania czystości są grupą produktów codziennego użytku, których zużycie w rozwiniętych społecznościach stale wzrasta. Mimo ogromnej różnorodności dostępnych na rynku preparatów i różnych obszarów ich zastosowań, łączy je wspólna cecha: niemal wszystkie zawierają tzw. substancje powierzchniowo czynne, czyli detergenty, których roztwory wodne lub emulsje ułatwiają usuwanie zabrudzeń z powierzchni ciał stałych, np. tkanin, szkła, ceramiki i metali.

http://gotowce.com.pl/prace/2690.htm

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 366
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radson: jestem za tensydami, bo krótsze
14 mins
  -> A ja za s.p.c.

agree  Jerzy Czopik: substancje, nie ¶rodki, ¿e tysz mnie za¶lepi³o
1 hr
  -> No nareszcie :) Myœla³ek, ¿e ju¿ siê nie doczekam :-P

agree  Anna Bittner
11 days
  -> Takk!!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zwi±zki powierzchniowo czynne


Explanation:
jeżeli ma to być chemicznie poprawnie - marketingowo może się zwać dowolnie ;-)

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 108