KudoZ home » German to Polish » Philosophy

Staatstheorie

Polish translation: teoria państwa


20:34 Feb 3, 2009
German to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Philosophy
German term or phrase: Staatstheorie
Er war Professor für Staatstheorie.

Koniec lat 70. XX wieku, Włochy.
Najprawdopodobniej uniwersytet w Padwie.
TIA
Agnieszka Hayward
Poland
Polish translation:teoria państwa
Explanation:
Jeśli trzymać się ściśle oryginału. Dziś Staatstheorie nazywa się "politische Theorie".

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-03 21:52:46 GMT)
--------------------------------------------------

Znalazłem fajny artykuł o różnicy między państwem (Staat) i państwowością (Staattlichkeit):
http://www.bpb.de/publikationen/RBBZKB,1,0,Die_Zerfaserung_v...
Selected response from:

Tomasz Sieniuć
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4teoria państwa
Tomasz Sieniuć
4 +1teoria państwowości
Jerzy Czopik


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
teoria państwowości


Explanation:
jak najbardziej poważna nauka

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2009-02-03 21:08:44 GMT)
--------------------------------------------------

Jak sobie poguglisz "teorii państwowości", to Ci się humor poprawi - 85 trafień


    Reference: http://tinyurl.com/capwwl
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Goebel
35 mins

neutral  Tomasz Sieniuć: Państwowość to "Staatlichkeit", inne pojęcie (choć używane w podobnych kontekstach)
53 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
teoria państwa


Explanation:
Jeśli trzymać się ściśle oryginału. Dziś Staatstheorie nazywa się "politische Theorie".

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-03 21:52:46 GMT)
--------------------------------------------------

Znalazłem fajny artykuł o różnicy między państwem (Staat) i państwowością (Staattlichkeit):
http://www.bpb.de/publikationen/RBBZKB,1,0,Die_Zerfaserung_v...


Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iza Szczypka: Co najmniej połowa uniwersytetów prowadzi wykłady z przedmiotu "Teoria państwa i prawa". Standardowy przedmiot humanistyczny. Na mojej AE też jest.
2 hrs

agree  transhexe
10 hrs

agree  Waldek Fortuna
13 hrs

agree  klick
1 day22 hrs