KudoZ home » German to Polish » Poetry & Literature

Pytanie Konkursowe III/3

Polish translation: III/3


21:11 Mar 2, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Konkurs
German term or phrase: Pytanie Konkursowe III/3
Pytanie dla zagorza³ych przeciwników palenia i ... dla palaczy :)

Nach dem Krieg fand im Essen in Peine
ein Gast eine Kippe, ’ne kleine.
Der Ober drauf fix:
„Mann, sagen Sie nix,
sonst wollen die andern auch eine!“

PULVERMARIE
http://www.darkinspirations.com/showthread.php?t=405&page=1
(aczkolwiek wydaje mi siê, ¿e widzia³em to ju¿ wczeœniej u innego autora)

Dzia³o siê to po wojnie, w Paine,
klyent znalaz³ w daniu peta (malutkiego).
Kelner na to szybko odpowiedzia³:
„Facet, siedŸ lepiej cicho,
w przeciwnym razie inni te¿ siê bêd¹ domagaæ!"

Bardzo miê cieszy tak wysoka frekwencja... Miuej zabawy:)
SATRO
Poland
Polish translation:III/3
Explanation:
Gość w knajpie w małej mieścinie
Na peta trafił w swojej jarzynie
Lecz kelner zawczasu
rzekł: "Nie rób (pan) hałasu
Bo wieść się rozniesie po gminie!"

:D

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 53 mins (2004-03-03 17:04:48 GMT)
--------------------------------------------------

i znów wersja

Raz w małej knajpie w Warszawie
Gość peta znalazł w swej kawie
Kelner na to nieśmiało:
\"Petów mamy już mało,
Więc zamknij sie Pan łaskawie\".

O!
Selected response from:

A_Lex
Poland
Grading comment
Żyry w 4-osobowym składzie*:

1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**
3. (...)** (...)**
4. (...)** (...)**

* Skład żyry nie uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 2+2)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 04.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa A_Lex
Drugie miejsce: limeryki autorstwa Lee Mątwki i Lewwa...

Punkty otrzymuje tym samym A_Lex obejmując wraz z Lewwem i Lee Mątwką pierwsze miejsce w rankingu z sumą 4 punktów...

Studencina spod Warszawy
„wrzuciła” peta do kawy.
Napisała jeszcze: O!
Że niby jej dobrze szłO! -
doszła dziewuszka do wprawy

Rozkład głosów był następujący: 2/1/1

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1limeryk dla konsumentów
*eva*
3 +1jeszcze jaaaaaaaaaa...
Alina Brockelt
4III/3
Anna Bittner
4Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/3
leff
3III/3
A_Lex
1 +1III/3
lim0nka
2Niżej
Jerzy Czopik


Discussion entries: 1





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Niżej


Explanation:
Powojennym czasem w Peine, gdy się posiłkiem raczył
gość w talerzu kiepa zobaczył,
małego. Na co kelner do niego wytoczył:
Cicho, nie rycz waściu na lokal cały,
bo inaczej wszystkie tu ludzie też takie będą chciały.

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 14

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/3


Explanation:
Raz klient w knajpie w Kołbieli
Znalazł peta w smażonej makreli.
A kelner rzecze:
"Cicho człowiecze.
Bo inni też będą tak chcieli"

O!

===
Raz Wielki Brat z Poznania
Potrafił docenić starania
leffa skromnego!
Dziękuję-ć kolego
I czekam na nowe wyzwania! ;-)


leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
III/3


Explanation:
Burmistrza z Pajne raz zięć
W swej kawie petów miał pięć.
A kelner rzecze:
Cichaj, człowiecze!
Na peta każdy ma chęć!

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: czy ty mowilas, ze nie umiesz limerykowac?
8 hrs
  -> i nadal tak twierdzê ;)

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
III/3


Explanation:
Na Saharze w barze Kalego
gość miał w zupie peta małego.
Na to kelner w mig:
"Panie nie mów nic
Nie starczy petów dla każdego!"

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 3 mins (2004-03-03 11:14:56 GMT)
--------------------------------------------------

Poprawka:

Na Saharze w barze Kalego
gość miał w zupie peta małego.
Na to kelner hop:
\"Panie, cisza, stop,
nie starczy petów dla każdego!\"

Anna Bittner
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
jeszcze jaaaaaaaaaa...


Explanation:
W Nowej Hucie u zarania Peerelu,
gosc pewien znalazl peta w kisielu,
a kelner na to znad talerzy
cicho, bo nie wszytkim sie nalezy,
a chcialo by wielu

Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A_Lex: baaardzo fajne ;D
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
III/3


Explanation:
Gość w knajpie w małej mieścinie
Na peta trafił w swojej jarzynie
Lecz kelner zawczasu
rzekł: "Nie rób (pan) hałasu
Bo wieść się rozniesie po gminie!"

:D

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 53 mins (2004-03-03 17:04:48 GMT)
--------------------------------------------------

i znów wersja

Raz w małej knajpie w Warszawie
Gość peta znalazł w swej kawie
Kelner na to nieśmiało:
\"Petów mamy już mało,
Więc zamknij sie Pan łaskawie\".

O!

A_Lex
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100
Grading comment
Żyry w 4-osobowym składzie*:

1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**
3. (...)** (...)**
4. (...)** (...)**

* Skład żyry nie uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 2+2)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 04.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa A_Lex
Drugie miejsce: limeryki autorstwa Lee Mątwki i Lewwa...

Punkty otrzymuje tym samym A_Lex obejmując wraz z Lewwem i Lee Mątwką pierwsze miejsce w rankingu z sumą 4 punktów...

Studencina spod Warszawy
„wrzuciła” peta do kawy.
Napisała jeszcze: O!
Że niby jej dobrze szłO! -
doszła dziewuszka do wprawy

Rozkład głosów był następujący: 2/1/1

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
limeryk dla konsumentów


Explanation:
Pewien klient w barze w Mironach
Peta wykrył w swych korniszonach,
Sza - kelner w ucho biedaka -
- Nie rób pan innym smaka,
Ilość petów jest ograniczona.

o!

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 25 mins (2004-03-03 17:36:20 GMT)
--------------------------------------------------

to ja tez jeszcze jeden:

Pół wieku temu na Bali,
Klient miał peta w papai;
Kelner na to - O jejku
I o co tyle zgiełku,
Inni za peta by zabić się dali!

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A_Lex: dobre hehe ;D
17 hrs