KudoZ home » German to Polish » Poetry & Literature

Pytanie Konkursowe III/4

Polish translation: III/4


20:34 Mar 3, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Konkurs
German term or phrase: Pytanie Konkursowe III/4
Dziœ t³umaczenie motoryzacyjne

Mein Morris minor, sprach Rainer
ist ja viel größer als deiner.
Da nahm ich ein Beil
und nach einer Weil'
war seiner viel kleiner als meiner.

FreedomMan
http://www.boardy.de/showthread_archive.php3?threadid=24993

Mój Morris Minor (Mini Morris = marka samochodu), powiedzia³ Rainer,
jest o wiele wiêkszy ni¿ Twój.
Wzi¹³em wiêc topór do rêki
i ju¿ po chwili
jego samochód by³
du¿o mniejszy ni¿ mój.

Mi siê podoba :)

Miuej d³ubaniny ¿yczê :)

Stasek z Czarnolasu ¿yczy mi³ego lata (zawczasu)

Zasady konkursu s¹ tu: http://www.proz.com/topic/18906
SATRO
Poland
Polish translation:III/4
Explanation:
Józek na imprezie swym gościom
Morrisa się chwalił długością.
Zdzisiek złapał siekierę,
Ciach! Pół uciął w cholerę.
Morrisa nie darzył miłością.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Żyry w 3-osobowym składzie*:

1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**
3. (...)** (...)**

* Skład żyry uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci nie jest zachowana - 2+1)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 05.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa Lee Mątwki
Drugie miejsce: limeryki autorstwa Leffa (za pijackie "już dłuższe żeśmy skracali")
Trzecie miejsce: limeryki NowEvy (za Helkę), Ani za (Ziutka), Tygru (za znaną aktorkę, Wołgę, sraczkę i dresiki), Jerzego (za Staszka).

Punkty otrzymuje tym samym Lee Mątwka obejmując pierwsze miejsce w rankingu z sumą 8 punktów...

Uzupełnienie do wierszyka Lee Mątwki

Potem LimOnka (na spółę z Józkiem)
zajęła się żwawo Ździska wózkiem...
Tak go męczyli i haratali
że teraz Ździsek (to ten z Kampali)
Jeździć też będzie tylko konuskiem :)

Wyślijma ją do Kampali,
niech tam se siekierą wali!

Rozkład głosów był następujący: 1/1/1 (czyli że jeśli ktoś się czuje pokrzywdzony to reklamacje może składać tylko do tego na górze - to on mi dał taki a nie inny pogląd na świat lee meryckuff) :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/4
leff
4 +3męski limeryk (bo o samochodach ;))
*eva*
3 +3III/4
Agnieszka Hayward
5 +1"Mini Moris"
Marek Urban
4 +2III/4
Anna Bittner
1 +4III/4
lim0nka
2 +1Niżej
Jerzy Czopik
3III/4
A_Lex
2Moja wersja
Alina Brockelt


Discussion entries: 9





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/4


Explanation:
Pewien kierowca z Kampali
Rozmiarem fiata się chwalił
Sąsiad złapał za topór
Rąbał aż poczuł opór:
"Już dłuższe żeśmy skracali!"

===
Ty mi Stasek takich numerów z chowaniem pytań nie rób, bo mi wena ucieka ;-P


leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Ja Ci leffie dam agree, bo dziewczyny s¹ chyba bardziej od Ciebie krwio¿ercze. A mnie jest ¿al tego ch³opa, co to mu t¹ siekierk¹ .. Brrr ...... U Ciebie to chocia¿ fiata .... wali³ toporkiem. Ale one!
1 hr
  -> Wdziêcznym, ¿e choæ jedna z Was potrafi³a doceniæ finezjê ;-)

agree  Alina Brockelt: Gwoli solidarnosci, nie powinnam, ale musze przyznac, ze mi sie podoba
12 hrs

agree  Agnieszka Hayward: œliczne
1 day1 hr

agree  Jerzy Czopik: Dobre
1 day1 hr

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
męski limeryk (bo o samochodach ;))


Explanation:
Rzekł mi kumpel od butelki,
Że jego Morris jest wielki;
Siekierkę chwyciłem,
Morrisa skróciłem,
Teraz ja jestem chłopem Helki!

hmm... ;D

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2004-03-03 21:16:28 GMT)
--------------------------------------------------

czy ktoś mi powie co tu jest grane?

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: Line 3 too long
33 mins
  -> grrrrr

agree  lim0nka: leff siê znów czepia, a to jakiœ problem ze stron¹, bo przecie¿ nie pierwszy raz masz ten k³opot :(
45 mins
  -> no własnie dzięki, i u innych też to widziałam ;(

agree  Alina Brockelt: Trafnie ten "meski", bo faceci podobno maja problemy z wielkoscia swoich.... samochodow, oczywiscie ;-)
11 hrs
  -> prawda? ;D

agree  Agnieszka Hayward: jeju, sliczne, mia³am problem, bo cos za du¿o wersów mi siê pokazuje. Helka, trzym siê!
1 day2 hrs
  -> problem to ja mam z tymi wersami, line 3 notoriously too long :(

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
"Mini Moris"


Explanation:
„Twój Mini Moris Kolego,
ciupkę jest mniejszy od mego.
Wziąłem więc topór i nim zapadł wieczór,
kolega przestał się sprzeczać.
Jego był mniejszy od mego.”

Nie zawsze wskazana jest dosłowność, jedank jesli można sobie na nia pozwolić...


Marek Urban
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Brockelt: !!!
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +4
III/4


Explanation:
Józek na imprezie swym gościom
Morrisa się chwalił długością.
Zdzisiek złapał siekierę,
Ciach! Pół uciął w cholerę.
Morrisa nie darzył miłością.


lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Żyry w 3-osobowym składzie*:

1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**
3. (...)** (...)**

* Skład żyry uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci nie jest zachowana - 2+1)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 05.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa Lee Mątwki
Drugie miejsce: limeryki autorstwa Leffa (za pijackie "już dłuższe żeśmy skracali")
Trzecie miejsce: limeryki NowEvy (za Helkę), Ani za (Ziutka), Tygru (za znaną aktorkę, Wołgę, sraczkę i dresiki), Jerzego (za Staszka).

Punkty otrzymuje tym samym Lee Mątwka obejmując pierwsze miejsce w rankingu z sumą 8 punktów...

Uzupełnienie do wierszyka Lee Mątwki

Potem LimOnka (na spółę z Józkiem)
zajęła się żwawo Ździska wózkiem...
Tak go męczyli i haratali
że teraz Ździsek (to ten z Kampali)
Jeździć też będzie tylko konuskiem :)

Wyślijma ją do Kampali,
niech tam se siekierą wali!

Rozkład głosów był następujący: 1/1/1 (czyli że jeśli ktoś się czuje pokrzywdzony to reklamacje może składać tylko do tego na górze - to on mi dał taki a nie inny pogląd na świat lee meryckuff) :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: :D :D :D
5 mins
  -> dziêki :) jak tylko przeczyta³am limeryk, mia³am skojarzenia podobne do twoich ;)

agree  A_Lex: tak, tak bardzo fajne!! :D
10 mins
  -> dziêki :) a twój gdzie?

neutral  leff: A nie mówi³em, ¿e lansuje seksistowskie teksty i PYSKUJE?! Jeszcze mi jakieœ b³êdy w liczeniu zarzuca, jakbym w ogóle coœ liczy³. ;-Pb Wnioskujê o dyskwalifikacjê do koñca konkursu!
1 hr
  -> a ty na pewno umiesz liczyæ? bo mnie wychodzi 9-9-7-7-9

agree  Alina Brockelt: Bardzo pieknie, sama jakos dzisiaj nie mam natchnienia :-(
11 hrs
  -> jeszcze masz czas, natchnienie przyjdzie :)

agree  Agnieszka Hayward: œliczne, acz biedny ten morris.... taki sliczny by³...
23 hrs
  -> œliczny, ale za d³ugi, ktoœ wpad³ przez niego w kompleksy ;)

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Moja wersja


Explanation:
Mam wiekszego samochoda,
chwali sie Stanislaw Broda.
Co, wiekszego? Nic z tych rzeczy,
Leszek Kluska, na to rzecze
i ucina kawal przoda...



Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

13 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Niżej


Explanation:
Rzekł Franek do Staska,
moja Skodzina jak ważka
większa jest od Twego malucha.
Więc wziąłem w rąk obucha,
raz dwa i już była płaska.

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: wymiêkam, dziœ to juz konkurencja jest ogromna...
11 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
III/4


Explanation:
Raz jeden gość a la Chuck Norris
Mówił jak wielki jest jego morris
Tośmy z kumplami
Go - nożycami
I mniejszy jest już i pełen rys.

oj, poprzeczka coraz wyżej... wymiękam...;)

A_Lex
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
III/4


Explanation:
W Rybniku w knajpie "Wesoły Kogutek"
malucha rozmiarem chwalił się Ziutek.
Zenek młotem łup,
pojazd stracił przód,
i został Ziutkowi tylko maluszek.

Anna Bittner
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: ha ha ha, rewelacja! // tak, tak, Lim0nka ma racjê... Malutek. bomba. Dla mnie bomba
2 hrs
  -> dziêki

agree  lim0nka: a mo¿e 'malutek' mu zosta³? ;)
2 hrs
  -> ma³y ludek:P

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
III/4


Explanation:
Z powodu zawyżenia przez Koleżanki i Kolegów poprzeczki dzisiejszych odpowiedzi, poniżej następuje...

...wersja szowinistyczno-polityczno-feministyczna:

Paniusia jedna z Karbali
wielbłądem swoim się chwali
że taki silny i taki ogromny
przykładem jest dla potomnych.
Aż w nocy padł ofiarą drwali.

...wersja niby-dosłowna:

Jeden koleżka z Paryża
kumpli swoich poniżał.
Że jego bryka większa, się chwalił
więc kumple dresiaków nasłali.
Koleżka do dziś rany liże.

...wersja super hardcore bez sensu żadnego:

Jedna z Łodzi blondyna
na panów się wciąż wypina.
Mówi, że są cieniutcy,
autami swymi malutcy.
Sama rowerkiem do kiosku dogina.

...wersja grypowo-depresyjna bez grama sensu:

Smarkacz pewien z Limy
chwalił się zeszłej zimy,
że ma auto piękne takie,
przy którym inne to wraki.
Smarkacz musiał wiać do Fatimy.

...wersja seriozna:

Dnia pewnego Iwan z Kaliningradu
wołgą po mieście odstawiał paradę.
Dziewoje mdlały, chłopy sykały,
że auto duże - lecz Iwan mały.
Więc kupił opla granadę.

alternatywna wersja wersu nr 5: Zamienił więc auto na szpadę.
alternatywa alternatywy: Odciął więc przód auta szpadą.

...wersja turystyczno-nieeufemistyczna bez nawet cienia odrobiny sensu:

Z Caracas pewna letniaczka
miała autko o ksywce Kaczka.
Malutkie, acz zwrotne i fajne.
Drwił z niej Leoncio na wielkim kombajnie.
Jak grom nagły powaliła go sraczka.

...wersja softcore:

Sąsiad mój z Piętra Drugiego*
miał kiedyś wartburga wielkiego.
Chwalił się jego gabarytami
aż zadarł z dresikami.
Ma teraz wartiego jednoosobowego.

* To nazwa własna miejsca zamieszkania sąsiada, równoważna z nazwą miejscowości...
Ta wersja była bez rytmu, więc...

...wersja w rytmie salsy:

Pewien fagas z Rio de Janeiro
woził swym cabrio gwiazdę Oreiro.
Koledzy z zazdrości pozielenieli
chwycili piły pewnej niedzieli.
Fagas o etat błaga Pineiro.

Dosyć! W Częstochowie, gdzie piękne wersety kują,
pewnie mnie już za plagiaty poszukują.




Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: zawsze mówi³am, ¿e siê marnujesz :)
3 mins
  -> jeju, dziêki

agree  Anna Bittner: umieram ze œmiechu!
1 hr
  -> Aniu! nie wolno Ci umieraæ. Musisz wytrwaæ, bo czekam na twoje wersje limeryków.

agree  Doska: :)
4817 days