KudoZ home » German to Polish » Poetry & Literature

Pytanie Konkursowe III/7

Polish translation: Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/7


19:47 Mar 7, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Konkurs
German term or phrase: Pytanie Konkursowe III/7
Dziœ Lee Merick z Poznania (nie o mnie) :)

Znalaz³em piêkny Lee Merick (na stronie niemieckiej) o ch³opiêciu z Poznania... Powstrzymaæ siê nie mog³em, a i limeryk jest niez³y...

Da ließ sich ein Jüngling in Posen
auf den Po tätowiern rote Rosen,
die Kontur war nicht schlecht,
und die Farbe war echt,
doch der Duft, eh!, der ging in die Hosen ...

Bernd
http://www.boardy.de/showthread_archive.php3?threadid=341911...

Pewien m³odzik z Poznania
kaza³ sobie wytatuwaæ na "pupci" ró¿yczki,
kontury nie wysz³y Ÿle,
kolor te¿ by³ naturalny,
jednak zapach!, zapach by³ do ...

Zasady konkursu s¹ tu: http://www.proz.com/topic/18906

Stasek (nie bêdê siê chwali³, ¿e z Poznania) :)
SATRO
Poland
Polish translation:Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/7
Explanation:
1.
Raz pewien młodzian z Poznania
Wpadł na pomysł wydziargania
Na swym pośladku róży.
Wzór był wyraźny, duży.
Tylko woń nie do wytrzymania

2.
W Poznaniu raz młodzian gładki
Wytatuował swe pośladki.
W deseń kwiatowy
Piękny, wzorcowy
Ale w zapachu to nie były kwiatki
Selected response from:

leff
Grading comment
Żyry w 2-osobowym składzie*:
1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**

* Skład żyry nie uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 1+1)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 09.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa Leffa
Drugie miejsce: limeryki autorstwa Aliny, A_Lex, Ani Bittner, NowEvy i Tygru

Punkty otrzymuje tym samym Leff

Leff, Alina, Tygru, Anja,
Now(a)Eva no i Manja!
Qrde – Mani tam nie było
Za pomyłkę walcie w ryło...
Ot cud Lee Meryckowanja!

Rozkład głosów był następujący: 2

A teraz małe wyjaśnienie, bo nie ukrywam, że do tej pory było to dla mnie pytanie o najwyższej skali trudności (w ocenianiu). Zasadniczo powinienem był przyznać 4 pierwsze miejsca, ale tak nie wolno :(
Leffowi – za bardzo dużą zgodność z oryginałem i za to, że forma gra, i że się gładko czyta :)
Alinie – bo mi się naprawdę podoba (zgrabny jest ot co!)
A_Lex – z tegoż samego powodu
Ani Bittner - z tegoż samego powodu
NowEvie -z tegoż samego powodu
no i oczywiście
Tygru – za różnorodność wersji, które niosą ze sobą tyle humoru, że mi się procek przegrzewa (najlepsza IMHO jest wersja z „BiedStonką”).

Mam nadzieję, że nikt się nie poczuł obrażony – oceniam(y) w zgodzie z własnym sumieniem...

Stach

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5III/7
Agnieszka Hayward
3 +3a to moja
bartek
3 +3III/7
A_Lex
4 +1III/7
Anna Bittner
3 +2limreyk dla niewybrednych
*eva*
4 +1Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/7
leff
2 +3Moja wersja
Alina Brockelt
1 +3III/7
lim0nka
2 +1Dziura w spodniach
Jerzy Czopik


Discussion entries: 4





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
Moja wersja


Explanation:
W Poznaniu pewien młody literat
chwalił się róż± na czterech literach
lecz kiedy spodnie spu¶cił z wdziękiem
to jeden z drugim jak nie jęknie,
bo smrodzik rozszedł się po skwerach!


Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: powabnie delikatne te "4 litery".... :o)
56 mins
  -> No bo ja jestem delikatna osoba ;-)

agree  bartek: Tymi spodniami mnie ujê³aœ :-)
1 hr
  -> No, tak mi jako¶ wysz³o :-)

agree  *eva*: ale za to te skwery, jakie to niegrzeczne, znaczy się literat się obnażał publicznie?! ;o))
1 day2 hrs
  -> E tam, zaraz siê obna¿a³... Spodnie tylko wdziêcznie spu¶ci³, a tu zaraz jakie¶ niezdrowe insynuacje ;-)

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
a to moja


Explanation:
Raz pewien panek z Poznania
Wziął się do ciała tatuowania
Wymyślił więc sobie na pupie rozety
By oczarować swe wszystkie kobiety
Lecz zapach był całkiem nie taki, niestety

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2004-03-07 20:42:55 GMT)
--------------------------------------------------

Raz pewien Janek z Poznania
Zabrał się do pupy tatuowania
Oszaleją - myślał - wszystkie dziewuszki
Kiedy zobaczą moje ruchliwe kwiatuszki
Kwiatki były, istotnie, jak żywe
Inne wrażenie, niestety, smrodliwe

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2004-03-07 21:07:32 GMT)
--------------------------------------------------

Raz pewien Jurek z Poznania
Wymyślił swój sposób tatuowania
Umieścił więc na pupie kwiatki
By widok ten podniecał dzierlatki
Choć widok zaiste był to prześliczny
Zapach jednak był mało botaniczny

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: brawo! da³aœ siê namówiæ :o)
3 mins
  -> To nie kwestia namówienia. Jest to kwestia, ech..., natchnienia! :-)

agree  A_Lex: o, to widaæ natchnienie dopisuje! ;)) super!
1 hr
  -> Oooooo! O w³aœnie siê skoñczy³o. Nadzieja tylko, ¿e kutro te¿ b³yœnie :-)

agree  Alina Brockelt: Ja tu ledwo jeden wyduszê...Niniejszym uznanie wyra¿am :-)
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
III/7


Explanation:
W Poznaniu raz jeden oszalał
I różą na d... się przechwalał
Kształt jej był właściwy
I kolor jak żywy
Lecz zapach z nóg wprost powalał.

;D


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 48 mins (2004-03-07 21:35:11 GMT)
--------------------------------------------------

i wersja - tradycyjnie:

W Poznaniu pewne chłopię kazało
Na pupie swej zrobić różyczkę małą
Lecz cudo prawdziwe
Choć było jak żywe
Zapachem swym, cóż, nie zachwycało.

Poznań to też dobre limerykowe miasto! :D

A_Lex
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: brawo, brawo, waæpanno... cudo. I jakie wierne orygina³owi..... eeeech
2 mins
  -> dobry materia³, to a¿ mi³o urabiaæ..:D dziêki!

agree  bartek: Przy takim materiale to ca³y geniusz cz³owieka wreszcie mo¿e siê ujawniæ :-)
46 mins
  -> to fakt i jakie wiekopomne dzie³a siê tworzy! ;))

agree  Alina Brockelt: Pieknie, a nawet bardzo piêknie, rzek³abym :-)
11 hrs
  -> oj, bo siê rozp³ynê...;))

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
III/7


Explanation:
Raz w Poznaniu pewien konował
na tyłkach róże tatuował.
Do konturów i sepii
nikt się mu nie przyczepił,
lecz zapach efekt masakrował!


lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: ma-sa-kra! masakrycznie fajoskie :) // Ekhm... to by³ komplement
13 mins
  -> limeryk na trzeŸwo i przy robieniu takiego filmu nie mo¿e wypaœæ dobrze :( // wiem, dziêkujê, ale ja sama nie jestem do koñca zadowolona z efektu :(

agree  bartek: Musia³am sprawdziæ czy To, o czym pisze tygru ("zakaz reklamy ....") dzia³a. Ju¿ wiem - na mnie nie dzia³a :-) Ka¿dy limeryk podpisywaæ metod¹ Witkacego, np "8.15 - czerwone (..), i dawka :-)
23 mins
  -> a ja chyba zaraz coœ wyjmê, bo jednak limeryki najlepiej mi siê pisze "pod wp³ywem" ;)

agree  Alina Brockelt: Oj proszê mi tu tych limeryków nie sygnowaæ metod± Witkacego, bo moje egrije siê skoñcz± ...;-)
10 hrs
  -> toæ napisa³am, ¿e ten by³ na trzeŸwo :) do "wp³ywu" nie bêdê siê przyznawaæ ;)

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
III/7


Explanation:
Wersja goła* na dzieńdoberek

Razu pewnego Staszek z Poznania
zapalił się do dziargów zbierania
pierdyknął sobie na dupci różyczki
z zachwytu fiknęłyby wszystkie samiczki
Jeśli nie powąchałyby drania.

*tania opcja standardowa

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2004-03-07 20:46:33 GMT)
--------------------------------------------------

wersja poprawna politycznie, bez większego związku z oryginałem:

Razu pewnego Rychowi z Warszawy
przyszedł do głowy pomysł ten klawy:
Począł dupencję swoją gładziuchną
pokrywać dziargami, co różą cuchną
Na pupie Mańki doszedł do wprawy.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2004-03-07 21:02:25 GMT)
--------------------------------------------------

wersja dramatycznie figlarna:

Imć Kurt z centrum Wschodniego Berlina
Tak piękne kształty dziargów wycina
Że kwitną mu pod igłą różyczki
nasturcje, maki, fiołków koszyczki
Zwłaszcza, gdy Kurt sie pięknie wypina.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 30 mins (2004-03-07 21:17:09 GMT)
--------------------------------------------------

wersja alegoryczno-mementowa:

Razu pewnego Wolfgang z Moguncji
tak się zapatrzył na owoc opuncji
że go na skórze posiadać se życzył
mistrz tatuażu w tym pośredniczył
ale talentu zabrakło mu uncji...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 22 mins (2004-03-07 22:09:49 GMT)
--------------------------------------------------

uwaga! następuje wersja feministyczno-diagnostyczna z megadługimi wersami:

Florysta z Zawiercia w obliczu śmierci
złowieszczo się bardzo na zydlu swym wiercił.
Pewnego poranka, małżonka roze-ub-rana
w pisk popadła: Zenek, na dupie twej rana!
Zenek w końcu tatuażyście łeb ukręcił.

O rety, Romek,


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 30 mins (2004-03-07 22:17:12 GMT)
--------------------------------------------------

nie wiem skąd ten \"O rety, Romek\"

natomiast zabrakło kluczowego wersetu podsumowujacego półmetek (hehe)moich odpowiedzi na to pytanie. A oto i on:

Dziękuję za uwagę

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 37 mins (2004-03-07 22:24:21 GMT)
--------------------------------------------------

wersja niewinno-błekitnooka:

Nieopodal sklepu o nazwie \"BiedStonka\"
mieszkała tatuażystka-sadystka Iwonka
Krew tryskała z jej salonu
I nie było dnia bez zgonu
Gdy kreśliła krucheńkich róży pąki.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 47 mins (2004-03-07 22:34:56 GMT)
--------------------------------------------------

wersja fryzjersko-artystyczna:

W mieście Pińsku pewien łysy golibroda
w poprzek tyłka sobie dziargnął bokobroda
ale igły nie był umył
pełzającą rozpacz tłumił
Gdy mu tyłek spuchł wnet jak ruska pagoda.



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 55 mins (2004-03-07 22:42:56 GMT)
--------------------------------------------------

wersja \"U źródeł\":

W zapyziałej mieścinie Limeryk
tatuażem się parał ślepy kleryk
Dziewkom dupcie robił w róże,
a cycochy w malwy duże
Z żądzy przy tym nie dostając cholery.




--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 0 min (2004-03-07 23:47:38 GMT)
--------------------------------------------------

dosyć! Staszek i tak na mnie obrażony...

i po co ja się niby staram, phi

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Jak Ty to robisz, ¿e trzymasz formê? Moje zawsze pod koniec rozpêdzaj¹ siê i wyd³u¿aj¹ :-(
1 hr
  -> Moja forma = oczekiwanie na korektê t³umaczenia + (...)* *zakaz krytptoreklamy napojów wyskokowych

agree  A_Lex: przepiêkne! jeszcze trochê i ca³y tomik bêdzie ;))
1 hr
  -> Niom. Stasio móg³by siê postaraæ o publikacjê... najchêtniej taka jubileuszow¹, od razu z historycznymi eposami na temat Very :o)

agree  Jerzy Czopik: Coœ Ty dziœ pi³a??????
4 hrs
  -> wygodê na Po³udniu :o)

agree  Alina Brockelt: Ty¶ siê kobieto pomyli³a z profesj±! A my¶la³a¶ ju¿ mo¿e o "Umschulungu" na nadwornego poetê np. w rz±dzie, bo przyda³by siê tam teraz kto¶ do poprawiania humoru ;-)
12 hrs
  -> Dziêki. Nie ma sprawy, mogê limerykiem pisaæ ustawy :o)

agree  *eva*: a co ty sie Staszkiem przejmujesz? on jest tylko częścią niezależnego żury, nie? ;o))
1 day1 hr
  -> Hm... dopóki nie poznam reszty ¿iuri, nie mam pewnoœci, czy jest równie (NIE!!)zale¿ne, co imæ Stach

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Dziura w spodniach


Explanation:
Czerwonych róż bukiet uroczy
wytatuował sobie chłopak z Roztoczy
gdzie pleców koniec, nie widzą oczy.
I choć kontury i kolor piękne,
to zapach sprawił, że spodnie pękłe...*

Tu powołujem się wzorem Leffa na "Licencia poetica"

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: "gdzie pleców koniec" ... fantastycznie eleganckie :o)
22 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/7


Explanation:
1.
Raz pewien młodzian z Poznania
Wpadł na pomysł wydziargania
Na swym pośladku róży.
Wzór był wyraźny, duży.
Tylko woń nie do wytrzymania

2.
W Poznaniu raz młodzian gładki
Wytatuował swe pośladki.
W deseń kwiatowy
Piękny, wzorcowy
Ale w zapachu to nie były kwiatki


leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Żyry w 2-osobowym składzie*:
1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**

* Skład żyry nie uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 1+1)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 09.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa Leffa
Drugie miejsce: limeryki autorstwa Aliny, A_Lex, Ani Bittner, NowEvy i Tygru

Punkty otrzymuje tym samym Leff

Leff, Alina, Tygru, Anja,
Now(a)Eva no i Manja!
Qrde – Mani tam nie było
Za pomyłkę walcie w ryło...
Ot cud Lee Meryckowanja!

Rozkład głosów był następujący: 2

A teraz małe wyjaśnienie, bo nie ukrywam, że do tej pory było to dla mnie pytanie o najwyższej skali trudności (w ocenianiu). Zasadniczo powinienem był przyznać 4 pierwsze miejsca, ale tak nie wolno :(
Leffowi – za bardzo dużą zgodność z oryginałem i za to, że forma gra, i że się gładko czyta :)
Alinie – bo mi się naprawdę podoba (zgrabny jest ot co!)
A_Lex – z tegoż samego powodu
Ani Bittner - z tegoż samego powodu
NowEvie -z tegoż samego powodu
no i oczywiście
Tygru – za różnorodność wersji, które niosą ze sobą tyle humoru, że mi się procek przegrzewa (najlepsza IMHO jest wersja z „BiedStonką”).

Mam nadzieję, że nikt się nie poczuł obrażony – oceniam(y) w zgodzie z własnym sumieniem...

Stach

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: wersja nr 1 podoba mi siê... chyba a¿ za bardzo :o)
21 hrs

1 day40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
III/7


Explanation:
Stachu z Poznania sexy szukał doznania -
tatuaż na pupie machnęła mu Ania:
czerwone róże
ich kolce duże
lecz zapach nie znalazł u Ani uznania.

Anna Bittner
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: Aniu, ehm... limeryk bomba, ale czy jest coœ, o czym chcesz nam powiedzieæ?
1 hr
  -> tak jakoœ wysz³o:)

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
limreyk dla niewybrednych


Explanation:
Pewien młodzieniec w pyrów krainie,
Kwiatka se strzelił na swej pupinie;
Różyczka cudna,
Lecz radość złudna,
Bo jej zapach nie służy Halinie.


bo ona właśnie taka wybredna dziołcha

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 6 mins (2004-03-08 17:53:15 GMT)
--------------------------------------------------

ja to już nawet nic nie powiem, nie dość że limreyk, to jeszcze ten przeklęty wers numer trzy :((

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 25 mins (2004-03-08 23:12:47 GMT)
--------------------------------------------------

Pewien Staszek z krainy ziemniaków
(ale nie TEN Staszek, tylko inny)
ok, jeszcze raz:

Pewien Staszek z krainy ziemniaków,
Nie chciał odstawać od innych chłopaków,
Na zadku nosił różę
Piękną jak w naturze,
Lecz jej woń zniechęcała żeńską część rodaków.

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A_Lex: oj, gdyby ten wers nr3 wygl¹da³ normalnie, to Twoje limeryki nie by³yby sob¹! ;)
3 hrs
  -> i jak człowiek ma w takich warunkach poezję uprawiać, no jak?!

agree  Agnieszka Hayward: za pupinê i pyry masz u mnie 5 kudosów :o)
5 hrs
  -> no tak, dzięki, teraz wszystko w łapach żu-ri... ;o)