KudoZ home » German to Polish » Poetry & Literature

Pytanie konkursowe IV/9

Polish translation: Rozwalona warownia, w której przechowuje się uran


23:50 Apr 2, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / plackologia
German term or phrase: Pytanie konkursowe IV/9
Oranienburger Platz

znowu plackowe. i jaki potencja³ do rozbioru morfologicznego...!
Powodzenia i po³amania klawiszy.
zasadzki s¹ tu: http://www.proz.com/topic/19780
Agnieszka Hayward
Poland
Polish translation:Rozwalona warownia, w której przechowuje się uran
Explanation:
Oczywiście jeśli "O" jest literówką (miało być chyba "U"!!).
Wyjaśniam:
Uranienburg to jakaś oboczność od Uraniumburg czyli warowni, w której Sowieci za czasów Zimnej Wojny przechowywali uran przeznaczony na handele z terrorystami i inszymi mentami...
Platz, bo się jeden Stańczyk (mieszkaniec Stanów Zjednoczonych) tak wpienił tym uranem, że nie szczymał i nacisknął czerwony guzik... W tej samej chwili Sowieci stracili warownię i uran, ale za to zyskali wielki radioaktywny plac (wszystko się qrde rozplacło) :)

Życzliwy z Żychlina


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 9 hrs 5 mins (2004-04-04 08:55:38 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jedno: To może również oznaczać miejsce, gdzie w warowni stał królewski pisuar... Tłumaczyć nie zamierzam...

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 20 hrs 37 mins (2004-04-06 20:28:23 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jedno - Tygru i tak mnie za to znowu obleje, ale napiszę...
Był sobie raz taki facio Platz mu było. I był jeszcze taki inny faciu - Waniusza. I ten Waniusza (od lat mieszkanies małego niemiedkiego miasteczka) wyruszył ramię w ramię z obywatelem Platzem na wojnę z Bolszewikami... Któregoś dnia Waniusza wybiegając z okopu zobaczył rannego Platza i krzyknął: O!! ranien Bürger Platz!! [Oj!! ranny obywatel Platz!!]

Wszystkim konkurentom szczerze współczuję z powodu klęski jaką odniosą w tym pytaniu :(

Życzliwy Żor
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Ocena na dziś:
- Leff - 4 pkt - 2 za druzgocące znęcanie się nad pomarańczkami plus 2 za ułańską fantazję, jeżeli sądzi, że ktoś to naprawdę ugotuje i zje...
- Lim0nka - 4 pkt - 2 za ulicę Rozbioru Bomby Morfologicznej (Franek G. pęka pewnie z dumy...) oraz 2 za konkursową upadłość :),
- Alina Brockelt - 4 pkt - 2 za skojarzenia oracze i 2 za dywersję antyunijną (brawo!) :)
- A_Lex - 3 pkt - za gust Księcia (uwielbiam pomarańczowy!!!)
Laury zbiera dziś:
- Stanisław Te - cała DYCHA - 2 za twórcze potraktowanie biografii Stańczyka, 3 za wersję - ekskjuze mła - pisuarową i warownie naookoło dwóch wersji, 5 za bezkonkurencyjne "O!! ranien Bürger Platz!!"

Proszę, proszę, dziś aż 3 uczestników idzie ep w ep :o)
Brawo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Placek z kotletem pomarańczowym
leff
5Rozwalona warownia, w której przechowuje się uran
SATRO
5Plac Pomarańczowego Józia
A_Lex
5plac do orania
Alina Brockelt
4główne place i ulice w mieście jutra
lim0nka


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Placek z kotletem pomarańczowym


Explanation:
To musi być niezłe obrzydlistwo!

5 dużych pomarańczy wrzucamy w całości do malaksera i rozdyźdujemy na jednolitą papkę. Do papki dodajemy ugotowany ryż, ziemniaki lub w ostatecznosci suchą kaszkę manną, tak aby uzyskała konsystencję pozwalającą na formowanie kotlecików. Wbijamy całe jajko, dodajemy przeciśnięty ząbek czosnku, łyżeczkę ostrej papryki, łyżeczkę imbiru i łyżkę stołową cynamonu oraz sól i pieprz do smaku. Wyrabiamy ręką i formujemy zgrabne, dosyć płaskie kotleciki, które smażymy na kolor złocisty.
Kotleciki serwujemy na wcześniej usmażonych plackach ziemniaczanych, polane śmietaną i udekorowane wisienką masaschino (wersja dla dzieci), albo ostrym sosem pieczarkowym i udekorowane papryczką chili (wersja dla smakoszy).

Smacznego!

A mój motym jest prosty. Całą noc piłem, więc nie dziwota źe bredzę bez sensu ;-P

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 25 mins (2004-04-03 10:15:29 GMT)
--------------------------------------------------

A wisienka jest rzecz jasna maRaschino - mówiłem że bredzę bez sensu :-(

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: wcale nie bez sensu! pycha kotleciki, wersja dla smakosza zwlaszcza dobra na katza ;o)))
1 hr
  -> A! Na kaca to jeszcze warto ugarnirowaæ kiszon¹ kapust¹. By³em pewien, ¿e potrafisz doceniæ dobr¹ kuchniê :-D

agree  A_Lex: super kotleciki!! i takie wegetariañskie! nawet ja moge spróbowac;))
2 hrs
  -> No i mamy kolejn¹ smakoszkê :-D Zadziwiaj¹ca zbie¿noœæ gustów z Ew¹. Koniecznie musicie siê poznaæ IRL - najlepiej na czerwcowym pa³³ale. Na pewno znajdziecie wiele wspólnych tematów do rozmów ;-)

agree  SATRO: Eeee tam - plagiat!! Henson (Jimmy mu by³o) ju¿ dawno we "Fraglesach" wymyœli³ "Tort brzoskwiniowy z czosnkiem"...
1 day14 mins

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
główne place i ulice w mieście jutra


Explanation:
Plac Burgerów z Uranem (Oranien- czy Uranien- to tylko kwestia jednej literki), od niego biegnie ulica Zastojów w Myśleniu i prowadzi do Placu Moralnego Niepokoju, z którego z kolei ulicą Rozbioru Bomby Morfologicznej dojdziemy do tzw. Konkursplatzu, który dla wtajemniczonych wcale nie jest Placem Konkursu Językowego, lecz Placem Upadłości (a co upadło, niech już każdy sobie dopowie)

strasznie dołująco wpłynął na mnie wczorajszy odcinek "Drugiego brzegu", stąd ten pesymizm :(

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
plac do orania


Explanation:

Nadesz± wiosna. Chłopi, którzy głosowali przeciw Unii wychodz± w pole
i orz±. W końcu z czego¶ trzeba żyć, ozimina nie wzeszła, a dopłaty bezpo¶rednie coraz bardziej się kurcz±.
Józik z Koziej Wólki pomy¶lał sobie, że jak przed t± Uni± już nic go nie obroni, to chociaż pojedzie za zachodni± granicę i zobaczy jak tam s±siedzi orz±. No i w ten sposób wyl±dował traktorem w Berlinie na placu do orania (Oranienburger Platz). Poorał sobie i wrócił.
Finito


--------------------------------------------------
Note added at 2004-04-03 12:47:13 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Nadeszła\" miało być.

Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Plac Pomarańczowego Józia


Explanation:
plac nazwany na cześć pewnego mało znanego księcia Josefa z Rosenheim (wschodnia Bawaria). Książę, ze względu na swój dość wyszukany gust i upodobania "odzieżowe" zwany był Pomarańczowym Józiem, a z powodu swojego ekscentrycznego zachowania znany był także (czasami) jako Lemoniadowy Joe.
MOTYWACJA: należy pielęgnować pamięć o mało znanych postaciach historycznych ;))

A_Lex
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Rozwalona warownia, w której przechowuje się uran


Explanation:
Oczywiście jeśli "O" jest literówką (miało być chyba "U"!!).
Wyjaśniam:
Uranienburg to jakaś oboczność od Uraniumburg czyli warowni, w której Sowieci za czasów Zimnej Wojny przechowywali uran przeznaczony na handele z terrorystami i inszymi mentami...
Platz, bo się jeden Stańczyk (mieszkaniec Stanów Zjednoczonych) tak wpienił tym uranem, że nie szczymał i nacisknął czerwony guzik... W tej samej chwili Sowieci stracili warownię i uran, ale za to zyskali wielki radioaktywny plac (wszystko się qrde rozplacło) :)

Życzliwy z Żychlina


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 9 hrs 5 mins (2004-04-04 08:55:38 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jedno: To może również oznaczać miejsce, gdzie w warowni stał królewski pisuar... Tłumaczyć nie zamierzam...

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 20 hrs 37 mins (2004-04-06 20:28:23 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jedno - Tygru i tak mnie za to znowu obleje, ale napiszę...
Był sobie raz taki facio Platz mu było. I był jeszcze taki inny faciu - Waniusza. I ten Waniusza (od lat mieszkanies małego niemiedkiego miasteczka) wyruszył ramię w ramię z obywatelem Platzem na wojnę z Bolszewikami... Któregoś dnia Waniusza wybiegając z okopu zobaczył rannego Platza i krzyknął: O!! ranien Bürger Platz!! [Oj!! ranny obywatel Platz!!]

Wszystkim konkurentom szczerze współczuję z powodu klęski jaką odniosą w tym pytaniu :(

Życzliwy Żor

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92
Grading comment
Ocena na dziś:
- Leff - 4 pkt - 2 za druzgocące znęcanie się nad pomarańczkami plus 2 za ułańską fantazję, jeżeli sądzi, że ktoś to naprawdę ugotuje i zje...
- Lim0nka - 4 pkt - 2 za ulicę Rozbioru Bomby Morfologicznej (Franek G. pęka pewnie z dumy...) oraz 2 za konkursową upadłość :),
- Alina Brockelt - 4 pkt - 2 za skojarzenia oracze i 2 za dywersję antyunijną (brawo!) :)
- A_Lex - 3 pkt - za gust Księcia (uwielbiam pomarańczowy!!!)
Laury zbiera dziś:
- Stanisław Te - cała DYCHA - 2 za twórcze potraktowanie biografii Stańczyka, 3 za wersję - ekskjuze mła - pisuarową i warownie naookoło dwóch wersji, 5 za bezkonkurencyjne "O!! ranien Bürger Platz!!"

Proszę, proszę, dziś aż 3 uczestników idzie ep w ep :o)
Brawo!