KudoZ home » German to Polish » Printing & Publishing

groteske Schrift

Polish translation: grotesk / groteska (krój czcionki)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:groteske Schrift
Polish translation:grotesk / groteska (krój czcionki)
Entered by: Crannmer

22:56 Feb 12, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
German term or phrase: groteske Schrift
Deutsche Texte stehen in der Helvetica, generell in einer grotesken Schrift.
Opis, jak ma wyglądać wielojęzyczna etykieta produktu.
Pilnie potrzebny dobry pomysł.
Urszula Kołodziej
grotesk / groteska
Explanation:
Grotesk, groteska - ogólna, potoczna nazwa nazwa krojów pism zaliczanych do antykw, w których zasadniczo wszystkie linie, z których zbudowane są znaki, mają tę samą szerokość (grubość) i nie mają szeryfów. Jednak dla zwiększenia czytelności krojów tego typu dopuszcza się w nich zwężenia linii w pobliżu łączeń, a szczególnie u zbiegu łuków i linii prostych. Fachowo mówiąc grotesk to antykwa bezszeryfowa jednoelementowa (linearna).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grotesk

Die Grotesk, auch Serifenlose (Sans Serif) Linear-Antiqua, ist eine aus der Antiqua abgeleitete Schriftart, bei der die Strichstärke der Buchstaben (nahezu) gleichmäßig ist und die keine Serifen besitzt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Groteskschrift


--------------------------------------------------
Note added at 9 Stunden (2007-02-13 08:17:14 GMT)
--------------------------------------------------

patrz tez

http://pl.wikipedia.org/wiki/Krój_pisma
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Wielkie dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1grotesk / groteska
Crannmer
3ozdobna czcionka, ozdobny krój czcionki
Andrzej Mierzejewski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ozdobna czcionka, ozdobny krój czcionki


Explanation:
.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Sieniuć: Ozdobna nie, bo grotest to np. Helvetica
8 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
grotesk / groteska


Explanation:
Grotesk, groteska - ogólna, potoczna nazwa nazwa krojów pism zaliczanych do antykw, w których zasadniczo wszystkie linie, z których zbudowane są znaki, mają tę samą szerokość (grubość) i nie mają szeryfów. Jednak dla zwiększenia czytelności krojów tego typu dopuszcza się w nich zwężenia linii w pobliżu łączeń, a szczególnie u zbiegu łuków i linii prostych. Fachowo mówiąc grotesk to antykwa bezszeryfowa jednoelementowa (linearna).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grotesk

Die Grotesk, auch Serifenlose (Sans Serif) Linear-Antiqua, ist eine aus der Antiqua abgeleitete Schriftart, bei der die Strichstärke der Buchstaben (nahezu) gleichmäßig ist und die keine Serifen besitzt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Groteskschrift


--------------------------------------------------
Note added at 9 Stunden (2007-02-13 08:17:14 GMT)
--------------------------------------------------

patrz tez

http://pl.wikipedia.org/wiki/Krój_pisma


Crannmer
PRO pts in category: 16
Grading comment
Wielkie dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć
55 mins
  -> thx